י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

תיקון לילה באינסטלציה

מצבי חירום הם בדרך כלל מקרים בהם חיי אדם בסכנה וישנו צורך להזמין אמבולנס או מכבי אש

תיקון לילה באינסטלציה
צילום: פיקסביי

ישנם מצבים בהם אתם חשים כאילו האדמה נשמטת בחת לרגליכם, מדובר על כל אותן תקלות בבית שקורות תמיד ברגעים הכי לא מתאימים. אחת התקלות הנפוצות שעלולות לקרות בבית או בעסק היא פיצוץ רציני בצנרת. במקרה כזה בדרך כלל השטח מוצף במים במהירות ומה שצריך עכשיו זה אינסטלטור שיציל אותנו מהאסון המתרגש עלינו.

למעשה רוב התקלות שבהם מטפל אינסטלטור מקצועי הן די סטנדרטיות ולא יכולות ממש לשמש בתור תסריט של סרט אימה. סתימה בכיור או באמבטיה, דליפה קטנה בצנרת ועוד דברים אשר ניתן להתגבר עליהם במהירות,. כל זאת במידה והזמנתם בעל מקצוע מיומן שיגיע בזמן ויחזיר את המצב לקדמותו.

איזה אינסטלטור כדאי להזמין

כאשר אנו נתקלים בבעיה בצנרת הביתית לא תמיד יש לנו זמן לחשוב בבהירות ולמצוא את האדם המתאים ביותר שיטפל בה. הרעיון הוא לא להיבהל או להיחפז ולעשות מאמץ למצוא בעל מקצוע מנוסה ומומלץ. זאת ניתן לעשות דרך רשת האינטרנט. גלישה בין האתרים השונים תנפיק לנו בוודאי כמה שמות חמים מהתחום ומתוכם נוכל לבחור את מה שנראה לנו הכי מתאים.

בשוק ישנם אינסטלטורים רבים חלקם וותיקים מאוד במקצוע. לא תמיד חייבים לבחור דווקא בבעל המקצוע הוותיק ביותר שכן חלקם לא התקדמו עם רוח הזמן וממשיכים לעבוד עם כלים מיושנים ולא יעילים. מאידך גם הצעירים שבחבורה לא תמיד מכירים את כל הבעיות שעשויות להתרחש. על כן כדאי לפנות לחברה מנוסה שמעסיקה צוות של אינסטלטורים מקצועיים שמוכנים לכל תרחיש.

מהי התקלה הנפוצה ביותר

למעשה אין ממש תקלה שנחשבת לנפוצה ביותר. אמנם ישנם מקרים רבים ושכיחים של דליפה שמתרחשת מתחת לכיור, תקלה זו הינה פשוטה מאוד וניתן לתקן אותה לבד במידה ואתם לא בעלי שתי ידיים שמאליות. תקלות אחרות הן סתימות מסוגים שונים שקורות בדרך כלל כתוצאה משאריות מזון או שמן במטבח או שיער וחומרי ניקוי שונים במקלחת.

ניתן למנוע סתימות רבות על ידי סילוק הגורמים שעלולים לסתום את פתח הביוב. אם בכל זאת מתרחשת סתימה אז אפשר לטפל בה באמצעים בייתים שונים:

  • ראשית כדאי לשפוך מידי פעם קומקום של מים רותחים אל תוך הפתח של הביוב. פעולה זו עשויה לסייע בדחייה של הסתימה הבאה.
  • עבודה באמצעות פומפה יכולה לשחרר סתימות (במידה והן לא קשות).
  • ישנם חומרים שונים שניתן לרכוש ברשתות השיווק ומיועדים לפתיחת סתימות. אם אתם מתכננים לעשות שימוש בחומרים אלו חשוב להבין שמדובר על חומצה קטלנית שעלולה לגרום נזק בנשימה ובמגע. יש לפעול על פי הוראות השימוש ולהצטייד בכל אמצעי הבטיחות.

למה בכל זאת יש סתימות

בבתים רבים בעיקר ישנים מערכת הביוב אינה מתאימה לקיבולת שבית פרטי זקוק לו כיום. הצינורות הם לעיתים צרים מאוד ומכשירים שונים כמו מכונת כביסה ומדיח עלולים להעמיס עליהם יותר ממה שהם יכולים לשאת. בנוסף בתי קרקע עלולים לסבול מסתימה כתוצאה משורשים של עצים שחדרו את מערכת הביוב. זה קורה בעיקר מפני שמדובר על מערכת בלויה והצינורות השבורים מתמלאים בחלקי עצים ועוד דברים.

בבתים חדשים מערכת הביוב אמורה לפעול בצורה חלקה, אך גם שם עשויים להתרחש סתימות. זה יכול להיות בגלל טעויות בבנייה של הבית, שימוש לא מתאים במערכת האינסטלציה או תקלה שהחלה מחוץ לבניין ברחוב והשפיעה על מערכת הביוב הביתית. תמיד מומלץ לפנות לבעל מקצוע איכותי ולא להתפשר על הרמה המקצועית שלו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד