ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מביע חרטה

בוגר הישיבה ביקש רחמים: "לא רוצה למות בכלא"

שלדון סילבר, בוגר ישיבה יוניברסיטי, שכיהן במשך כשני עשורים כיו"ר בית הנבחרים והורשע בשורת אישומי שחיתות, פנה לשופט בבקשה להקל על עונשו, "אני מתחנן לרחמים כדי שאוכל איכשהו לצאת לעולם שוב כדי לכפר על כל מי שפגעתי בו"

בוגר הישיבה ביקש רחמים: "לא רוצה למות בכלא"
שלדון סילבר צילום: רויטרס

יו"ר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק לשעבר, שלדון סילבר היהודי, ביקש בסוף השבוע מהשופטים להתחשב בגזר דינו בגין שחיתות, ואמר לשופט שהוא "אני מלא בושה ומתפלל שלא אמות בכלא".

סילבר הדמוקרט בן ה-74, עורך דין במקצועו ומי שהנהיג את המפלגה הדמוקרטית בניו יורק, התגורר בלואר איסט סייד, המחוז שהוא ייצג עד שנעצר ןהורשע בשורת אישומים שכללו הונאה, סחיטה והלבנת הון, כשגרף לכיסו 4 מיליון דולר בכך שעזר ליזמי נדל"ן.

בימים האחרונים הוא שיגר מכתב לבית המשפט הפדרלי במנהטן, בו הוא כתב כי הוא ואשתו "מתפוררים", לאחר שהורשע בחודש מאי האחרון במשפט חוזר באשמת שחיתות. הוא אמר "אני בקושי ישן וחושב רק על המקרה הפלילי שלי". במכתב הוא כותב עוד, "אני מתחנן לרחמים כדי שאוכל איכשהו לצאת לעולם שוב כדי לכפר על כל מי שפגעתי בו".

"אני מתפלל שאני לא אמות בכלא", כתב סילבר לשופט המחוזי, הוא כינה את עצמו "שבור לב" שפגע באמון הציבור בממשלה.

התובעים ביקשו מאסר של יותר מעשר שנים, ואמרו כי הוכיחו שסילבר, "השחית שוב ושוב עם כוחו הרב של התפקיד שלו, למען רווח אישי וגרם נזק לאין שיעור לאמון הציבור".

עורכי הדין של סילבר אמרו כי הוא אינו מודה שהתנהלותו היתה פלילית, אם כי הוא מביע חרטה על מעשיו.

הוא נידון ל-12 שנות מאסר לאחר הרשעה בשנת 2015. ההרשעה הזאת בוטלה על ידי בית משפט לערעורים פדרליים בעקבות החלטה של ​​בית המשפט העליון שהגדירה מחדש את המושג "שחיתות".

הוא נבחר לראשונה בשנת 1976 וכיהן בתפקיד 21 שנים במהלכן הוא הטיל אימה על הרבה מאוד אנשים, עד שהתפטר לאחר מעצרו ב-2015.

סילבר, בוגר 'ישיבה יוניברסיטי', היה מופיע באירועים יהודיים עם מגבעת חרדית שחורה וכיפה, אבל כשהופיע בבית הנבחרים, לא חבש כיפה לראשו.

שלדון סילבר ישיבה יונברסיטי ישיבה עבירות שחיתות מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד