ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרסום ראשון

שכונת ענק חדשה בי-ם מעוררת זעם חרדי

יוזמה של ראש העיר להקמת שכונת ענק חדשה בבירה מעוררת זעם רב בקרב חברי המועצה החרדיים, הטוענים כי הלה מנסה לעקוף את הועדה המחוזית. פרסום ראשון

שכונת ענק חדשה בי-ם מעוררת זעם חרדי
הדס פרוש

פרסום ראשון: שוב סוער בכיכר ספרא, לאחר שחברי הוועדה העירונית לתכנון ובנייה גילו היום (שני) כי ראש העיר מתכוון לעקוף אותם ולאשר הקמת שכונת ענק חדשה במרכז ירושלים, באמצעות הוועדה המחוזית.

מדובר בשכונה חדשה, שצפויה לכלול אלפי יחידות דיור, לקום בסמוך לשכונה החרדית רמת שלמה ולקבל את השם 'הרכס הלבן'. החשש הוא כי חברי הוועדה המחוזית יוכלו לקבוע את זהות התושבים, בכך שיקבעו תמ"א ללא סוכה וכיור נוסף במטבח, מה שיפגע בצרכיהם של דיירים חרדים פוטנציאלים.

חברי וועדת תכנון ובניה העירונית, גם אלו שאינם מהסיעות החרדיות, זועמים על מעשיו של ראש העיר, אשר לדבריהם עוקף אותם, מה שהוביל אותם לפנות לראש העיר בדרישה להביא את התכנית לדיון בוועדה.

במכתב, עליו חתומים חברי מועצת העיר פיני עזרא, יוחנן וויצמן, ישראל קלרמן וחיים אפשטיין נכתב: "ביום שלישי הקרוב תדון הוועדה המחוזית בתב"ע רכס לבן. תכנית זו הנה מבורכת מאוד ואמורה לתת פתרון ולו חלקי למצוקת הדיור בירושלים ובלימת עליית המחירים ומתן פתרון לתכניות פינוי בינוי ע"י קרקע משלימה".

אולם לדברי חברי הוועדה העירונית: "תכנית זו שמשליכה על העיר בכללותה מצריכה דיון בפני המועצה או לכל הפחות בפני וועדת המשנה על כן נבקשך להביא את התכנית לדיון בפני חברי הוועדה לתכנון ובניה".

'בחדרי חרדים' פנה לראש העיר בבקשת תגובה, אולם בלשכתו סירבו להגיב.

רמת שלמה עיריית ירושלים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד