י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יום לאחר הצום - נעסוק בבניה"

הדילמה התקדימית בכותל: הכרעת ההלכה

הרב הראשי לישראל מנפק הכרעה בדילמה ההלכתית התקדימית שהתעוררה לאחר המאורע ההיסטורי שהתרחש בשעות הבוקר בכותל הדרומי - ועורר חששות לשלמות שריד בית מקדשנו

הדילמה התקדימית בכותל: הכרעת ההלכה
הגר"ד לאו בוחן את האבן שנפלה צילום: דוברות הרב הראשי

לאחר האירוע ההיסטורי בכותל הדרומי היום בבוקר, מגיעה ההכרעה בדילמה ההלכתית התקדימית: הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הנחה את מנכ״ל רשות העתיקות, ישראל חסון, כי בראש ובראשונה יש לפנות את האבן שנפלה על כל חלקיה הן החלק שנבלע באדמה והן החלק הגלוי, ולשמור אותם במשרדי הקרן למורשת הכותל - במקום מאובטח. 

במקביל, הורה הרב לאו כי יבוצע מחקר של רשות העתיקות, על מנת לוודא את העמידות של כלל הקיר כפי שנעשה ברחבה המרכזית ובכותל הקטן, בכדי להבטיח שחיי אדם יישמרו בצורה הראויה.

הנחיותיו של הרב לאו ניתנו בתום מפגש ברחבת הכותל, בו נכחו מלבדו גם רב העיר העתיקה, הגאון הרב אביגדור נבנצל, שרת התרבות מירי רגב ורב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ. הרבנים דנו בדבר הצעדים הנדרשים בעקבות נפילת האבן מהכותל המערבי הבוקר.

״יום אחרי תשעה באב אנו זוכים להתחיל לעסוק בבניה ולבחון דרכים להחזרת האבן למקומה. הלוואי שכפי שאנו בונים את הבניין הפיזי של הכותל נצליח גם לבנות את הבניין הרוחני שזהו חיבורו של כל העם לקראת בית המקדש", אמר הרב הראשי. בנוסף, ביקש הרב לאו לציין לשבח את רגב, "שפנתה מיד לברר קודם מה יש לעשות מבחינה הלכתית עם האבן לפני כל פעולה בנושא".

בסיום הדיון הגיעה למקום האשה אשר היתה במקום בזמן נפילת האבן ובירכה: ״ברוך שעשה לי נס״ וברכת הגומל.

הכותל הדרומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד