כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כל הכבוד

המשטרה תפסה 'על חם' - חרדים תולשים שלטי בחירות

המשטרה עצרה אמש שני חרדים קיצוניים בעת שתלשו שלטי חוצות של הקמפיין של המתמודדת לראשות העיר ירושלים, חברת הכנסת רחל עזריה

המשטרה תפסה 'על חם' - חרדים תולשים שלטי בחירות
חרדים קיצוניים, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

פעילות סמויה של המשטרה שנערכה הלילה הביאה למעצרם של שני חשודים 'על חם' עת שניסו להשחית שלט בחירות המוצב על אוטובוס. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בחרדים קיצוניים שהשחיתו שלט בחירות של המתמודדת לראשות העיר ירושלים ח"כ רחל עזריה מ'כולנו'.

חקירת המשטרה הסמויה החלה ביום ראשון, מוצאי צום תשעה באב, אז החל הקמפיין להיתלות בחוצות ועל גבי אוטובוסים בירושלים, לאחר שהתקבל במשטרה דיווח, על אודות חרדים קיצוניים שתלשו שלט בחירות המוצב על אוטובוס וריססו אותו בצבע.

הלילה (שלישי) ערכו בלשי המשטרה פעילות סמויה בשכונת גאולה, במהלכה סיכלו ניסיון נוסף של חרדים קיצוניים להשחית את השלט ולפגוע בו ועצרו 'על חם' שני חשודים כבני 15.

חרדים קיצוניים תולשים אמש שלט מאוטובוס. צילום: יוסף תמרי

החשודים הובאו לחקירה במשטרה, ובהמשך יובאו לדיון בעניינם בפני בית המשפט.

במשטרה אומרים הבוקר כי, פעילות זו הינה תוצר של מדיניות המשטרה להגן על הרכוש של כל אדם ולשמור על ערכי הדמוקרטיה במדינת ישראל ללא חשש מפגיעה בהם.

"משטרת ישראל לא תאפשר לאף אדם לפגוע ברכוש פרטי או ציבורי, וכן לא תאפשר כל פגיעה בתעמולת בחירות המתקיימת כחוק ללא הבדל דת, גזע ומין. נגד אותם חשודים נפעל למיצוי הדין". כך נמסר ממשטרת ישראל.

המתמודדת רחל עזריה, צייצה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה וכתבה, "כל הכבוד למשטרת ישראל שעצרה הלילה שני צעירים מפלג קיצוני שתלשו את את תמונות הקמפיין שלנו. לא ניתן לשום קבוצה קיצונית להשתלט לנו על העיר. אנחנו הירושלמיים האמיתיים יודעים לחיות יחד". 

קמפיין הבחירות של עזריה, מעורר זעם רב בקרב תשובי השכונות החרדיות, זאת לאחר שעל שלטי הבחירות המוצבים בין הייתר על האוטובוסים העוברים בשכונות החרדיות מוצגת דמותה של עזריה.

בימים האחרונים תועדו קבוצה של קיצונים כשהם משחיתים את שלטי הקמפיין הדבוקים על האוטובוסים שעברו בתוך השכונות החרדיות. כך גם אמש (שני), עשרות חרדים מהפפלגים הקיצוניים, השחיתו שלט של עזריה שהיה על אוטובוס שעבר בשכונת מלכי ישראל בעיר.

המועמדת רחל עזריה הגיבה אתמול לתיעודים ומסרה, כי "הניסיון האלים לפגוע במערכת הבחירות אינו משקף את ירושלים, את הירושלמים, או את הציבור החרדי. להפך. זאת קבוצה קיצונית, ושולית. בירושלים אנחנו יודעים לחיות יחד מתוך כבוד הדדי, גם אם זה לא תמיד קל".

לדברי עזריה "לא ניתן לקיצוניים להחליט עבורנו. במוצאי תשעה באב אני אומרת למשחיתים: את המודעות קל להדביק מחדש, בתוצאותיה של שנאת חינם הרבה יותר קשה לטפל. אבל אנחנו נעשה זאת. הרוב המכריע של תושבי ירושלים מתנער מכם. חילוניים, דתיים וחרדים כאחד".

גם השר לענייני ירושלים זאב אלקין, המתמודד גם הוא לראשות העיר ירושלים, הגיב לתיעודים ואמר, "אני מגנה בחריפות את אותם קיצונים שהשחיתו את השילוט על האוטובוסים של ח"כ רחל עזריה ואני קורא למשטרה למצות איתם את הדין. גם אם אני חלוק על עזריה בהרבה סוגיות אני מרגיש חובה להאבק על זכותן של כל הנשים המתמודדות לראשות העיר ולמועצת העיר לנהל קמפיין בחירות הוגן במרחב הציבורי".

אלקין הוסיף, "מצער שדווקא במוצאי ט' באב המציין את חורבן הבית בשל שנאת חינם, קבוצת שוליים בחרה לנהוג כך. אין לי ספק שקבוצת שוליים זו מייצגת את עצמה בלבד ואינה מייצגת את ירושלים האמיתית."

כאמור, הלילה נתפסו על חם שניים מאותם קיצוניים, עת שהשחיתו שלט בחירות של המועמדת.

רחל עזריה חרדים קיצוניים ירושלים בחירות שלטי חוצות קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד