ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסערה חוזרת > פרסום ראשון

הורי ת"ת 'סנהדרין' חוזרים להיאבק בעירייה: "התנהלות בריונית"

לאחר שנראה היה כי הסאגה באה אל סופה ואל פתרונה, מסתבר כי העירייה לא עמדה בסיכומים והיא עומדת בסוף השבוע לחנוך את המבנה החדש בהר חוצבים, זאת בעוד ההורים טוענים כי המקום אינו תיקני | ההורים מתכננים עצרת מחאה. העירייה ל'בחדרי': "הדברים אינם נכונים"

הורי ת"ת 'סנהדרין' חוזרים להיאבק בעירייה: "התנהלות בריונית"
ת"ת סנהדרין בהר חוצבים צילום: באדיבות המצלם

למרות הסיכומים בין עיריית ירושלים לוועד הורי תלמידי הת"ת הוותיק 'סנהדרין', העירייה לא עומדת בסיכומים, לפיהם יועתק הת"ת שהיה בעין הסערה למבנה קבע בשכונת הר חוצבים בירושלים ובכך הסמינר הישן יקבל את המבנה הישן של הת"ת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות הסיכומים הברורים, המבנה בהר חוצבים אליו יועתק ת"ת סנהדרין אינו מוכן לשימוש ואינו תקני, דבר המעורר זעם בקרב הנהלת הת"ת וההורים.

הסאגה החלה לפני חודשים ארוכים, הסמינר הישן השוכן בשכונת מנחת יצחק וסובל ממצוקת כיתות פנה לעיריית ירושלים וביקש כיתות חדשות לטובת הרחבת והגדלת הסמינר. מחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן השיג לסמינר בתחילת השנה הקודמת מבנה ברמות, שם נפתח סניף חדש לסמינר הישן בשם "אוהל שרה". בנוסף ביקש הסמינר להגדיל את מיקומו הנוכחי ובשל כך פעלה העירייה להעתקת ת"ת סנהדרין ממיקומו הנוכחי הצמוד למבנה סמינר הישן.

בתמורה להעתקת הת"ת ממיקומו הנוכחי, פעל יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן, להעברת הת"ת למבנה קבע בשכונת הר חוצבים, הסיכום נעשה מול ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב וזאת באישורו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, שהכריע כי ת"ת 'סנהדרין' יעבור בתנאי שייכנס למבנה קבע בהר חוצבים ולא לתקופה זמנית.

מנכ"ל העירייה מרחב, התחייב במהלך ישיבה לפני מס' חודשים, שהת"ת ייכנס למבנה ראוי לשימוש ותיקני. אולם כעת, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שבועות מספר לפני כניסת הת"ת למבנה החדש בהר חוצבים, העירייה לא עמדה בסיכומים. הכיתות במבנה בהר חוצבים נבנו מקירות גבס זולים, מעטפת הבניין לא הושלמה ואין טופס 4 לשימוש תיקני במבנה.

המבנה בהר חוצבים.

בנוסף, בוועדת ההקצאות בראשותו של יוחנן וויצמן שדנה בנושא, התנו את אישור ההקצאה בכך שתלמוד תורה 'סנהדרין' יעבור למקום אחר, בתנאי שזה יהיה מקום מוסכם בהתאם לפרוטוקול, הוי אומר, מוסכם על וועד ההורים והחינוך העצמאי.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי ביום שישי הקרוב מתכננת העירייה לערוך טקס פתיחה לת"ת במבנה בהר חוצבים, הורי התלמידים והנהלת הת"ת הודיעו כי לא ישתתפו בהצגה ובתכניתם להפגין במקום בזמן הטקס.

יו"ר ועד ההורים דוד כהן אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "קיבלנו עלינו את הגזירה לעבור מהמבנה כיום, בעקבות סיכומים ברורים עם העירייה ובאישורו של מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א, השר דרעי וסגן רה"ע צביקה כהן שנעבור למבנה חדש בהר חוצבים. הסיכום היה שיהיה טופס 4 במבנה וכן הקצאה לטווח ארוך, הווה אומר שלא יפנו אותנו מהמבנה אחרי מספר חודשים וכן שהמבנה יצופה במעטפת אבן ויהיה ראוי לשימוש וכמובן שהכיתות יהיו בנויות ולא עשויות מגבס".

לדבריו, "אנחנו לא נשקוט ולא ננוח ולא נצא מהמבנה שלנו, עד שהמבנה בהר חוצבים יהיה מוכן לשימוש. השבוע ביום שלישי היינו אמורים להתפנות מהמבנה הישן למבנה החדש אבל זה לא יקרה בגלל שהעירייה לא עמדה בהסכם, ביום שישי הקרוב נעשה עצרת תפילה וזעקה בגלל ההתנהלות הבריונית של העירייה".

יו"ר ועד ההורים הוסיף עוד, "הרב אריה דרעי שנלחם עבורנו אמר לנו שלא נצא מהמבנה שלנו עד שהעירייה תעמוד 100% בסיכום, גם הרב צביקה כהן מתנגד שנעבור עד שיקויים ההסכם במלואו, לעומתם כל מי שהיה חלק מההסכם משקר ולא מוכן לעמוד בסיכום".

מחזיק תיק חינוך חרדי, סגן רה"ע י-ם, צביקה כהן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', "אנו עומדים בקשר רציף מול הגורמים המקצועיים ומנכ"ל העירייה, על מנת שהמעבר יעשה כפי שסוכם עם הנהלת החינוך העצמאי וועד ההורים, בכדי לפתוח באופן מסודר את שנה"ל הבעל"ט. לא ניתן לבצע העברת הת"ת שלא כפי שסוכם ואנו פועלים בימים אלו לביצוע התיאומים בין העירייה ומשרד החינוך למעבר חוקי ותקין עם כל הרישיונות הנדרשים, כפי שהורה לנו נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש השיבה חכם שלום כהן שליט"א".

מעיריית ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים', כי "הדברים אינם נכונים. בהתאם לסיכום עם העיריה הת"ת יעבור למבנה ששופץ מהמסד ועד הטפחות ויימסר כשהוא בנוי ומאובזר עם כל אישורי האכלוס הנדרשים".

סנהדרין תלמוד תורה עיריית ירושלים אמנון מרחב אריה דרעי צביקה כהן הר חוצבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד