י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פעילות 'תג מחיר' - נמשכת • מסגד הוצת בירושלים

אלמונים הציתו לפנות בוקר צמיגים בכניסה למסגד בכפר ברוקין שבשומרון • קירות המסגד - רוססו בכתובות בעברית • כמו כן, הוצתו טרקטור ורכב פרטי שחנה בסמוך לאיזור

צילום: עאטף אבו-רוב, בצלם
צילום: עאטף אבו-רוב, בצלם

ערבים דיווחו לפנות בוקר כי אלמונים הציתו הלילה צמיגים בכניסה למסגד בכפר ברוקין שבשומרון, וריססו על קירות המסגד כתובות בעברית. בנוסף הוצתו טרקטור ורכב פרטי שחנה בסמוך לאיזור.

על קירות המסגד רוססה הכתובת "א** ******" הגבר", כאשר הכתובת המלאה על פי הדיווח באתר 'הקול היהודי' היא שמו של ראש המחלקה היהודית בשב"כ.

בראיון לסוכנות "מען", טען מושל מחוז סלפית ב"רשות הפלסטינית", כי צה"ל התכוון להרוס את המסגד בגלל שנבנה בצורה בלתי חוקית. לדבריו המנהל האזרחי הוציא צו הריסה למסגד, ולטענתו אירוע זה הוא שעומד מאחורי נסיון הצתת המסגד.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה הוצתה הכניסה למסגד בברוקין, דרומית מזרחית לקלקיליה, ככן הנראה בעקבות השלכת צמיד בוער לעברו. בנוסף, רוססו כתובות גרפיטי על המסגד וכן הוצתו שני רכבים בקרבתו. האירוע נמצא בבחינת צה"ל ומשטרת ישראל.

צה"ל וגורמי הביטחון פועלים על מנת לאתר את המבצעים ורואים בחומרה אירועים בהם מתבצעת פגיעה ברכוש, בכללה פגיעה במקומות קדושים.

מחקירה ראשונית עולה חשד כי המציתים הניחו לפנות בוקר (ד') צמיגים בכניסה למסגד והעלו אותם באש, בתקווה שהדליקה תתפשט לכיוון המסגד ותביא להתלקחותו.

מושל סלפית, עיסאם אבו בכר, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי "מתקפת המתנחלים היא חלק ממסע הסתה מתמשך מצד כוחות צה"ל נגד המסגד". לדבריו, הצבא "הבהיר כי בכוונתו להרוס את המסגד, משום שהוא נבנה, לטענת צה"ל, ללא אישור".

המופתי של ירושלים, השייח מוחמד חוסיין, אמר כי האירוע מהווה "מתקפה מתוכננת על מטרה אזרחית שנעשתה בתמיכת ממשלת הימין הקיצוני בישראל נגד בני עמנו ונגד המקומות הקדושים לנו".







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד