י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איך לבחור סכיני שף איכותיים

סכין שף היא אחד מכלי העבודה החשובים ביותר של כל טבח או חובב בישול • סכין השף הינה סכין מטבח ורסטילית המשמשת את השף, או את חובב הבישול, למגוון רחב של משימות בתהליך הכנת הארוחה

איך לבחור סכיני שף איכותיים
צילום: פיקסביי

מה החשיבות של סכיני שף איכותיות? אילו סוגים של סכינים מהסוג הזה קיימים בשוק? מדוע חשוב להשקיע ברכישת סכין איכותית לעבודה השוטפת במטבח? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות הללו בהרחבה.

מהי סכין שף איכותית

בשוק הישראלי תוכלו למצוא מבחר אדיר של סכיני שף, ממגוון איכויות ומחירים. בתחילת הפירמידה תוכלו למצוא סכיני שף מתוצרת סין, סכיני מטבח אלה מככבים בד"כ בתוכניות הטלוויזיה ונמכרים תחת שמות מותג שונים ומשונים במחירים הנעים בין 50 ל-120 ₪ בד"כ. לפעמים סכין סיני עלול לנסות ולהדמות (ויש אף שיגידו להתחזות), לסכין אירופאי או יפני, ולכן חשוב תמיד לחפש ולמצוא את הכיתוב על גבי האריזה שמורה על ארץ הייצור באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

בשלב השני של הפירמידה נוכל למצוא סכיני שף אירופאים או דרום אמריקאים שמחירם נע בין 150 – 500 ₪ בד"כ, והם נחשבים למעט איכותיים יותר ממקביליהם הסיניים, למרות שיש שיגידו שאין הבדל אמיתי באיכות ושזהו רושם סובייקטיבי הנובע מדעה שלילית לגבי מוצרים סיניים בישראל.

בטווח המחיר הבא נמצא את המותגים הגרמנים הוותיקים ואת הסכינים היפניים המתועשים. מדובר בסכינים אמינים שמגיעים ממותגים מבוססים בעלי שם עולמי. הסכינים מיוצרים ביצור המוני במפעלים מודרניים וניתן למצוא אותם כמעט בכל חנות כלי מטבח בארץ ובעולם. המחיר של סכיני שף אלה נע בד"כ בין 350 – 600 ₪.

סכיני השף היקרים ביותר בשוק הם הסכינים היפנים המחושלים, המיוצרים בעבודת יד על פי מסורת קפדנית, ובטכניקה ייחודית המשלבת בין פלדה רכה וקשה - טכנולוגיה שנשאבה מטכניקת החישול של החרב היפנית המפורסמת, הקטאנה. סכיני שף יפנים נחשבים בעיני רבים ברחבי עולם הקולינריה לטובים ביותר - הם קלים ומדויקים, והפלדה הקשה שלהם מאפשרת ללהב להגיע לרמת חדות גבוהה מאוד, וגם לשמור עלייה לאורך זמן רב. בשנים האחרונות סכיני השף היפניים מבוקשים מאוד בקרב שפים וטבחים בישראל, ותוכלו למצוא אותם בשימוש נרחב במטבחים של המסעדות הכי מפורסמות בתל אביב. מחירם מתחיל בכ- 500 ויכול אף להגיע ל-2500 ₪.

סכיני שף מקצועיים - השקעה משתלמת?

יש שיטענו שלהשקיע סכום של 600 או אפילו 1000 ₪ בסכין שף איכותית נשמע להם כמו הוצאה מוגזמת, אבל זוהי הטיה תפיסתית ותו לא. אותם בשלנים יכולים להוציא אלפי שקלים על מיקסר שישמש אותם פעם בחודש במקרה הטוב, או מאות שקלים על נתחי בשר איכותיים לצלייה על האש אותם יצרכו בפעם אחת, ובכל זאת יתעקשו שהשקעה של 800 ₪ בסכין שף שישמש אותם לאורך כל חייהם הינה הוצאה מוגזמת.

סכין שף מקצועית ואיכותית היא השקעה שתיהנו ממנה בכל יום ביומו, בין אם אתם מכינים סלט ירקות או מבשלים ארוחה משפחתית לערב שבת. כולנו מכירים את הרגע הזה בו הסכין פשוט לא עושה את העבודה – מועך את העגבניות, בקושי עובר דרך הגזר, ולא מסוגל לחתוך את הפלפל. במקום לסבול מתסכול, אולי הגיע הזמן שתשקלו להתחדש בסכין שף שישדרג את העבודה שלכם במטבח ויהפוך את החיתוכים לתענוג במקום מתלה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד