י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בתום קרב סוער: הנואם הבא של עולם התורה | צפו בריאליטי הישיבתי

'בית מתתיהו': במקום סימפוזיון עם פוליטיקאים, ערכו בקעמפ תחרות נאומים שבסופה נקבע מיהו הנואם המוצלח של הישיבה • התחרות נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה, תוך שהבחורים נושאים נאומים חוצבי להבות • אחד הבחורים ל'בחדרי': "היה ניתן לחוש את המתח באוויר"

הזוכה בתחרות הנואם הבא. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של שלמה קוק
הזוכה בתחרות הנואם הבא. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של שלמה קוק צילום: באדיבות המצלם

בקעמפ של ישיבת 'בית מתתיהו' - המכונה בפי כל "בית מטעס" - ערכו השנה תחרות נאומים שבסופה נקבע מיהו הנואם המוצלח של הישיבה. בקעמפ בחרו השנה לעשות סימפוזיון מקצועי ואיכותי מבלי להביא פוליטיקאים. 

במהלך כל יום הקעמפ התכוננו הבחורים לקראת התחרות ואף הביאו את המרצה הבכיר הרב צביאלי בן-צור כדי שיכין אותם לקראת התחרות.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר אחד הבחורים כי במהלך הכנס היה ניתן להרגיש באוויר את המתח שהיה באולם הכינוסים של סמינר באר יעקב, שבסיומו מאות בחורי הישיבה הריעו לנואמים שהתנצחו זה עם זה.

בשלב הראשוני של התחרות נבחרו 13 נאומים מבחורי הישיבה, שניסו להרשים את צוות השופטים: שלמה קוק - העורך הראשי של עיתון 'בקהילה', ובצלאל קאהן - מנהל התכניות של רדיו 'קול חי'.

במשך ארבע שעות הרביצו הבחורים נאומים חוצבי להבות בנושאים הבוערים ביותר. החל מחוק הגיוס, המשך בפולמוס האם מוצדק לדרוש דירה בשידוכים, עבור בנאום ה"שקופים" של בחורים ספרדים שמפלים אותם, ועד לדיון בנושא בנים להורים עובדים ושלל נושאים נוספים העומדים על הפרק. אחד הבחורים, תושב מקסיקו, אף הפליא בנאומו על השינוי התרבותי בין מקסיקו לישראל.

בשלב השני של התחרות נבחרו ארבעה נואמים שעלו לשלב הגמר. צוות השופטים קבע לרביעיית הגמר על אלו נושאים הם אמורים לנאום והם נאמו מבלי שהתכוננו לכך קודם.

שלב הגמר נמשך עד השעה 3:00 לפנות בוקר, כאשר למקום הראשון נבחר הבחור דוד ברסי. השופט בצלאל קאהן הכתירו כנואם הבא של ישיבת 'בית מתתיהו' ואילו השופט שלמה קוק הכתירו כנואם הבא של עולם התורה. לסיום קיבל הזוכה המאושר תעודה עליה חתומים השופטים.

מי שליווה את התחרות היה המנחה אפי טורצקי, שבשלל חיקויים הדגים לבחורים את מיטב הנואמים במדינת ישראל וביניהם את בוגר הישיבה - הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהזוכה הגדול ושאגות השמחה הגדולות. 

בית מתתיהו קעמפים תחרות נאומים שלמה קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד