י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מודאגים מהאיומים"

הרב לשר הדרוזי: נגיע מקייב לאבטח אותך

רבה של העיר קייב, הרב משה אסמן, פונה במכתב חריג לשר התקשורת הישראלי, ומציע לו אבטחה מטעם חברי קהילתו - לאחר איומים שספג בשל תמיכתו בחוק הלאום. בלעדי

הרב לשר הדרוזי: נגיע מקייב לאבטח אותך
השר קרא צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

האיומים נגד שר התקשורת, איוב קרא, על רקע תמיכתו בשבוע שעבר בחוק הלאום, מגיעים עד לקייב שבאוקראינה - שם מביעים היהודים תמיכה בלתי מסווגת בשר הדרוזי ואף מצביעים לו אבטחה מטעם הקהילה.

במכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב הרב משה אסמן, רבה של קייב, לשר הדרוזי: "בדאגה רבה בקהילתנו, התקבלה הידיעה כי נשלחו איומים לביתך האישית ולמשפחתך בשל תמיכתך בחוק הלאום".

הרב מחבק את השר קרא ואומר כי: "אנו מכירים אותך כפטריוט של ישראל, נאמן לקהילה הדרוזית וידיד נאמן של העם היהודי והקהילה היהודית באוקראינה ובאירופה".

בנוסף מזכיר הרב לקרא במכתבו שהגיע לידי 'בחדרי', את ביקורו בקייב וכותבים: "הקהילה שלנו זוכרת את ביקורך בקייב, ובפורומים אירופאיים בעלי השפעה רבה, ומעריכה את כל מה שאתם עושים למאן ארץ ישראל ולמען חיזוק השותפות בין ישראל לאוקראינה ולכלל אירופה".

"העובדה שהפכת להיות השר הראשון מהעדה הדרוזית בישראל", מוסיף הרב אסמן, " מראה לכל העולם שהחברה הישראלית היא מודל של דמוקרטיה וכבוד לזכויות המיעוטים הלאומיים".

הרב מסיים את מכתבו בכך ש"הקהילה היהודית בקייב מתפללת להצלחת פעילותך על מנת להבטיח את בטחון ישראל כמדינת העם היהודי בארץ הקודש".

בנוסף מציע רבה של קייב לשר קרא, כפי שנודע ל'בחדרי', להשתמש בבני הקהילה היהודית במקום - במקרה והוא חש איומים על חייו. "במידת הצורך, מתנדבי הקהילה שלנו מוכנים לבוא לישראל כדי להגן עליכם", הוא כותב.

בתחילת השבוע דווח כי השר איוב קרא נתון לאיומים, לאחר שתמך בחוק הלאום, בהצבעה שהתקיימה בשבוע שעבר בכנסת.

בין היתר קיבל שר התקשורת מאות נאצות, גידופים וקללות מצד בני העדה הדרוזית. בין ההודעות היה גם איום מפורש, בו נכתב כי קרא יחוסל ויפגעו במשפחתו. בנוסף משפחתו של השר קרא אף סולקה מאירוע בו השתתפה.

אתמול (שני) חיזק ראה"מ את השר קרא ואמר בפתח ישיבת שרי הליכוד: "אני מחזק אותך ואת בני משפחתך ומודה לך על הנאמנות והדרך. חוק הלאום לא פוגע באחינו הדרוזים, מי שמסית נגדי ונגד חוק הלאום הם חברי הרשימה המשותפת".

 

איוב קרא קייב אוקראינה רב העיר חוק הלאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד