ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המטרה: ראש עיר חרדי בבירה

דרמה בירושלים • דייטש: המשימה שבפני - לאחד את יתר הסיעות

מזכירות 'אגודת ישראל' התכנסה והחליטה באופן רשמי להמליץ על סגרה"ע המכהן דייטש כמועמד חרדי מוסכם לראשות העיר. ההחלטה טורפת את הקלפים עבור מועמדים רבים, אלו שהכריזו ואלו השוקלים זאת. ומי המועמד החילוני שכבר מנסה לתפוס 'טרמפ' על הסיפור

דרמה בירושלים • דייטש: המשימה שבפני - לאחד את יתר הסיעות
דייטש בישיבת המזכירות

בתום חודשים של מגעים וספקולציות, התכנסו בשעה האחרונה 26 חברי מזכירות 'אגודת ישראל', ואישרו באופן פורמלי כי הסיעה מעוניינת להריץ את סגן ראש העיר המכהן, יוסי דייטש, מטעמה לראשות העיר.

בהחלטת המזכירות נאמר כי מדובר בהמלצה בפני 'דגל התורה', שותפתה של 'אגודה' לסיעת 'יהדות התורה' בכנסת, ובפני שאר השותפות החרדיות, וכי המהלך ייצא אל הפועל רק במידה ואלו יתמכו בו.

"קיבלתי עכשיו את המשימה מטעם 'אגודת ישראל', הוטלה עלי המשימה לאחד את יתר הסיעות. דבר ראשון יש לנו את סיעת האחות שלנו, 'דגל התורה'. אני אעשה הכל יחד עם חבריי שנדבר באחדות. כולם רוצים לדבר בעיר כמו ירושלים באחדות", אמר דייטש לאחר הישיבה.

סגן ראש העיר הוסיף: "אני כאן שבע דורות ונעשה הכל כדי שנדבר באחדות ובקול אחד. יצאתי הערב למסע ארוך ואני בטוח שאני גם אצליח במסע. קיבלתי כרגע את האמון בבית, בתוך 'אגודת ישראל' ואנחנו כעת פונים ל'דגל'. ובעזרת ה' נצליח".

דייטש נשאל האם הרחוב החילוני צריך לחשוש ממועמדותו ואמר, "אף אחד לא צריך לחשוש ממני. אני אוהב אנשים ובא ממקום של להעניק אהבה, להראות את היופי של ירושלים ושל אדם שהוא שבע דורות בי-ם, ויודע מה ירושלמים אוהבים, מה הם צריכים - זה מה שאנחנו רוצים".

"יש לי משימה אחת, קראתי ל'דגל התורה'. היא בשר מבשרנו מקווה שביחד נלך באחדות כל תושבי ירושלים רוצים אחדות", הוסיף.

המזכירות מורכבת מנציגי החסידויות הגדולות בירושלים, ובראשן גור, בעלזא וויז'ניץ. אתמול ערך דייטש סבב פגישות אצל חברי מועצת גדולי התורה החסידיים, בהם האדמו"רים מגור, באיאן, סלונים, ביאלה ובעלזא.

דייטש בכניסה לישיבת המזכירות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קודם הכינוס, קרא המועמד לראשות העיר, עופר ברקוביץ', ליתר המועמדים לפרוש - בכדי לאחד את הקול החילוני.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב ברקוביץ': "על פי כל הדיווחים, בקרוב מאוד יציג יוסי דייטש מיהדות התורה את מועמדותו לראשות העיר. מועמדותו תשנה את התמונה - לא 'עוד' מערכת בחירות, אלא עתידו של הציבור הממלכתי בירושלים".

לדבריו, "הציבור שרוצה שירושלים תהיה של כולם, ולא של מגזר אחד.  אלקין וליאון שחיזרו אחרי הקול החרדי בחודשים האחרונים איבדו רלוונטיות, והמועמד היחיד שמייצג את הציבור הדתי לאומי, מסורתי, חילוני וגם חרדי בעיר הוא עופר ברקוביץ'".

"זה הזמן להתאחד", קורא ברקוביץ' ליתר המועמדים ואומר: "הירושלמים שרוצים ירושלים של כולם לא יכולים להרשות לעצמם מועמדים בעלי שיעור תמיכה חד-ספרתי. רחל עזריה, יוסי חביליו, אבי סלמן - זה הזמן לפרוש מהמרוץ, ולהתאחד מאחורי המועמד היחיד שיכול לנצח".

ראשות העיר ירושלים אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד