י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חסרה לכם תרופה? קבלו גמ"ח בית מרקחת

בטקס מרשים, במעמד סגן השר ליצמן, נחנך בית מרקת ראשון מסוגו של ארגון החסד "חברים לרפואה" ברישיון ממשרד הבריאות • שרי רוט בדקה איך פועל המיזם היחודי

ליצמן בבית המרקחת שנחנך
ליצמן בבית המרקחת שנחנך

פריצת דרך בתחום העזרה לחולים נרשמה בארגון "חברים לרפואה" הפועל להשגת טיפולים רפואיים ותרופתיים.

בטקס מרשים ומיוחד נחנך היום בית המרקחת הרשמי של הארגון, שקיבל רישיון הפעלה מטעם משרד הבריאות, לאחר שעמד בכל התקנים המחמירים והדרישות של המשרד. עד היום מפעיל הארגון פרוייקט ארצי ל"ניתוב תרופות" במרכזי האיסוף של הארגון, שפעלו כ"גמ"ח תרופות" לנזקקים ומעוטי יכולת. הקמת "בית המרקחת הוולונטרי" יאפשר לארגון להפעיל מערך ניתוב תרופות בהיקפים גדולים מחברות התרופות בארץ ובעולם ולהעבירן לנזקקים להם.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בטקס כי פעילות "חברים לרפואה" ככלל והקמת בית המרקחת בפרט, מבטאים עשיית חסד ותמיכה בזולת בהיקפים מעוררי השתאות והערכה. "בתקופה בה מדברים על מצוקה חברתית גוברת, עלינו לתמוך במהלך כה חשוב של תרומה לקהילה ועזרה הדדית למעוטי יכולת לרבים שאין ידם משגת רכישת תרופות". ליצמן הוסיף כי "אישור משרד הבריאות להקמת בית המרקחת הוולונטרי הראשון בישראל מתחבר למדיניות חברתית של משרד הבריאות ולמהלכים שנעשו בשנה האחרונה כמו הורדת מחירי התרופות, הכללת טיפולי שיניים חינם לילדים, ביטול אגרת טיפת חלב והגדלת השתתפות המדינה ברכישת מכשירי שמיעה לילדים"

יו"ר ומייסד הארגון יחיאל לנדמן, הציג בטקס את פעילות הארגון במטרה להעניק מענה לצורך הנואש של חולים רבים שידם אינה משגת לרכוש תרופות כרוניות ומצילות חיים, המשלבת פעילות חברתית, להצלת עודפי תרופות המושלכות לפח, בשווי ערך של עשרות מיליוני שקלים. כל זאת ללא כל תמורה, אך תוך עמידה בדרישות הקפדניות של כל הרשויות הרגולטוריות.

כאמור, מזה שש שנים מפעיל 'חברים לרפואה' את פרויקט ניתוב תרופות. כיום פרוסות ברחבי הארץ 95 נקודות של 'חברים לרפואה', בהן אוספים מתנדבים את התרופות באזור מגוריהם ומעבירים אותן למרכז האיסוף הארצי של "חברים לרפואה". במרכז האיסוף הארצי נבדקות התרופות ע"י רוקח אחראי. בארגון מדגישים כי קיימת הקפדה שרק תרופות ברות תוקף מועברות לחולים, וזאת לאחר קבלת מרשם עדכני. השירות ניתן ללא כל עלות מצד החולה ותוך שמירה על כבודו ופרטיותו. כ - 1,900 חולים כרוניים ואונקולוגיים, קשישים וניצולי שואה זוכים לסיוע ישיר של הארגון מדי חודש.

סגן השר ליצמן הביע תקווה שפתיחת בית המרקחת הרשמי באישור ובפיקוח משרד הבריאות ייתן חוזק ועוצמה לארגון, שיוכל להוסיף ולסייע לציבור החולים מעוטי היכולת בישראל. סגן השר הנחה את הצוות המקצועי במשרד הבריאות להמשיך לאתר דרכים נוספות לייעול וסיוע לארגון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד