כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מהומה בשכונה החרדית | צפו

"בלי להסביר": העירייה קרעה השלט בביהכ"נ

מתפללי בית הכנסת בשכונה החרדית בירושלים נדהמו לגלות כי פקחים הגיעו למקום וקרעו את השלט הענק שהציבו הגבאים לקראת הכנסת ספר התורה המתוכננת. לדברי עדי ראייה, הפקחים סירבו לדבר או להסביר - ואחד מהם אף שלף גז מדמיע וכיוון

הכנסת ספר תורה. תמונת אילוסטרציה
הכנסת ספר תורה. תמונת אילוסטרציה

מהומה פרצה אתמול (שלישי) בלב השכונה החרדית בבית וגן בירושלים, כאשר פקחי העירייה הגיעו במפתיע והסירו את שלטי הענק שהזמינו את התושבים להכנסת ספר תורה בבית הכנסת הספרדי 'משכן שלמה'.

לטענת עוברים ושבים, הפקחים הגיעו למקום - ולמרות שמדובר בשטח פרטי - הסירו וקרעו את השלט הענק שהוצב מחוץ לבית הכנסת וזאת ללא כל התרעה מוקדמת ומבלי שסיפקו טענה מוצדקת.

"ביקשנו מהפקחים שיסבירו לנו מדוע הסירו את המודעה, אך במקום להסביר הם התעלמו, התעצבנו ודיברו בצורה שאינה מתאימה" מספר ל'בחדרי חרדים' אברהם טיבי, גבאי בית הכנסת 'משכן שלמה'.

"בשיא העימות", משחזר הבוקר טיבי בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "הוציא אחד הפקחים מכיסו גז מדמיע וכיוון את זה לכיוונינו".

לבסוף נטשו הפקחים את המקום ללא הסברים, והבוקר (רביעי) נתלו שם שלטים חדשים. מיותר לציין, כי מדובר בנזק של מאות שקלים, שפגע בכיסם של גבאי בית הכנסת.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "מדובר בשלט לא חוקי שהוסר על-ידי הפיקוח העירוני בהתאם לחוק. במהלך פעילות האכיפה הותקף הפקח על-ידי המתפללים ונאלץ להתגונן. בעקבות התקרית, מנהל אגף אכיפה ושיטור שוחח היום עם נציג המתלוננים ויושרו ההדורים".

פקחי עירייה ירושלים הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד