י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי' > המנכ"ל נכנס לתמונה

הסערה חוזרת לבירה: המנכ"ל שיגר אולטימטום

אחרי ש'בחדרי' חשף אמש את הזעם המופנה מצד הורי תלמידי הת"ת המיתולוגי בירושלים כלפי עיריית ירושלים, שלא עמדה בסיכומים ומתכוונת לחנוך בשישי הקרוב את המבנה החדש שלטענתם אינו תקני, סורוצקין שיגר מכתב בו הוא מציב אולטימטום | יו"ר ש"ס מבקש לדחות את הטקס

הסערה חוזרת לבירה: המנכ"ל שיגר אולטימטום
מכתבו של סורוצקין על רקע בניין הת"ת המיועד

פרסום ראשון: לאחר החשיפה 'בחדרי חרדים', מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין מציב אולטימטום לעיריית ירושלים, לפיו, החינוך העצמאי לא יפנה את מבנה ת"ת 'סנהדרין', לפני שכל האישורים הדרושים למבנה החדש יתקבלו.

המכתב מגיע כאמור לאחר החשיפה ב'בחדרי חרדים', על כך שבוועד ההורים של הת"ת זועמים על עיריית ירושלים, לטענתם, למרות הסיכומים הברורים, המבנה בהר חוצבים אליו יועתק הת"ת אינו מוכן לשימוש ואינו תקני ובטיחותי לתלמידים.

אליעזר סורוצקין כותב לראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים כי, "הנהלת ה'חינוך העצמאי' אכן הביעה את נכונותה העקרונית לכך שת"ת סנהדרין יעבור למבנה המוקם במתחם באבוב, אבל ציינה כי הסכמתה כרוכה בכמה הסדרים שיש להשלים קודם וכתנאי למעבר".

בראש התנאים מציג סורצקין את התנאי, לפיו יש לוודא שאכן 'החינוך העצמאי' מקבל את המבנה לתקופה ארוכה לשימוש ת"ת סנהדרין, "אנו עדיין ממתינים לקיומו של סיכום זה ולפגישת הגורמים המשפטיים, ומבלעדי הנחת דעת היעוץ המשפטי של החינוך העצמאי – העיקר, חסר מן הספר". כותב מנכ"ל החינוך העצמאי.

"בנוסף לאמור", דורש סורוצקין מעיריית ירושלים כתנאי לפינוי תלמוד התורה - מסמכים המבססים את הכוונה הברורה של העירייה עצמה, כי אכן מדובר במבנה קבע לשימוש ארוך טווח לטובת ת"ת סנהדרין, וכן הוכחה שלא קיימת דרישה לזכות במבנה מצד גורם אחר, כולל המשתמש הקודם בו (מוסדות חסידות באבוב).

סורוצקין מצהיר כי בניין מוסדות סנהדרין המוצב כיום ברחוב מנחת יצחק, "יימסר, לאחר שהושלמו העבודות להכשרתו ולהכשרת חצרותיו (לרבות החצר), והכל עד למועד פתיחת שנת הלימודים".

בנוסף לכך, מבקשים בחינוך העצמאי כי עד למועד האמור יומצאו כל המסמכים הדרושים על מנת להגיש בקשת רישיון לפי נוהל החריגים של משרד החינוך בגין מעבר ביה"ס למבנה החדש, "קבלנו בהוקרה הזמנה לקביעת המזוזות, אך עדיין לא ברור לנו המצב בנוגע להקצאה ארוכת טווח", מסיים סורוצקין את מכתבו.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים צביקה כהן, פנה במכתב לדחות את חנוכת הבית, עד שהכל יוסדר לשביעות רצונם של החינוך העצמאי וועד ההורים.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף אתמול כי למרות הסיכומים בין עיריית ירושלים לוועד הורי תלמידי הת"ת הוותיק 'סנהדרין', העירייה לא עומדת בסיכומים, לפיהם יועתק הת"ת שהיה בעין הסערה, למבנה קבע בשכונת הר חוצבים בירושלים ובכך הסמינר הישן יקבל את המבנה הישן של הת"ת.

יו"ר ועד ההורים דוד כהן אמר אתמול בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "קיבלנו עלינו את הגזירה לעבור מהמבנה כיום, בעקבות סיכומים ברורים עם העירייה ובאישורו של מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א, השר דרעי וסגן רה"ע צביקה כהן שנעבור למבנה חדש בהר חוצבים. הסיכום היה שיהיה טופס 4 במבנה וכן הקצאה לטווח ארוך, הווה אומר שלא יפנו אותנו מהמבנה אחרי מספר חודשים וכן שהמבנה יצופה במעטפת אבן ויהיה ראוי לשימוש וכמובן שהכיתות יהיו בנויות ולא עשויות מגבס".

לדבריו, "אנחנו לא נשקוט ולא ננוח ולא נצא מהמבנה שלנו, עד שהמבנה בהר חוצבים יהיה מוכן לשימוש. השבוע ביום שלישי היינו אמורים להתפנות מהמבנה הישן למבנה החדש אבל זה לא יקרה בגלל שהעירייה לא עמדה בהסכם, ביום שישי הקרוב נעשה עצרת תפילה וזעקה בגלל ההתנהלות הבריונית של העירייה".

יו"ר ועד ההורים הוסיף עוד, "הרב אריה דרעי שנלחם עבורנו אמר לנו שלא נצא מהמבנה שלנו עד שהעירייה תעמוד 100% בסיכום, גם הרב צביקה כהן מתנגד שנעבור עד שיקויים ההסכם במלואו, לעומתם כל מי שהיה חלק מההסכם משקר ולא מוכן לעמוד בסיכום".

מחזיק תיק חינוך חרדי, סגן רה"ע י-ם, צביקה כהן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', "אנו עומדים בקשר רציף מול הגורמים המקצועיים ומנכ"ל העירייה, על מנת שהמעבר יעשה כפי שסוכם עם הנהלת החינוך העצמאי וועד ההורים, בכדי לפתוח באופן מסודר את שנה"ל הבעל"ט. לא ניתן לבצע העברת הת"ת שלא כפי שסוכם ואנו פועלים בימים אלו לביצוע התיאומים בין העירייה ומשרד החינוך למעבר חוקי ותקין עם כל הרישיונות הנדרשים, כפי שהורה לנו נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש השיבה חכם שלום כהן שליט"א".

מעיריית ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים', כי "הדברים אינם נכונים. בהתאם לסיכום עם העיריה הת"ת יעבור למבנה ששופץ מהמסד ועד הטפחות ויימסר כשהוא בנוי ומאובזר עם כל אישורי האכלוס".

החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין תלמוד תורה סנהדרין צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד