י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השגחה פרטית משמים

בעקבות הוראת הרבי מגור: הנפטרת הגלמודה זכתה להלוויה מכובדת

מת מצווה הכל קרוביו. סיפור קבורתה של אישה גלמודה מצרפת בבית העלמין בבית שמש בהשתתפות עשרות חסידי גור, בעקבות הוראה אחרת של הרבי  

בעקבות הוראת הרבי מגור: הנפטרת הגלמודה זכתה להלוויה מכובדת
הלווית האישה הגלמודה בהשתתפות חסידי גור צילום: באדיבות המצלם

אשה יהודיה מצרפת נפטרה כשהיא ערירית וגופתה הוטסה לישראל לקבורה, זכתה לקהל גדול שהגיע להלוויתה בבית העלמין בבית שמש, כשעד הרגע האחרון לא היה ברור אם בכלל יהיה מנין.

הסיפור המלא הגיע ל'בחדרי חרדים', אודות למנחם מנדל פרץ שמתנדב בחברא קדישא פריז ומפקד זק"א בצרפת, שסיפר בתיעוד וידאו מרגש, על אשה גלמודה שנפטרה בצרפת, כשרק שתי אחיותיה המבוגרות נותרו בחיים והן לא יכלו לסייע בהבאתה לקבורה.

ההלוויה התקיימה אתמול בבית שמש, כשקהל גדול משתתף בהלוויה.

הרב פרץ מגולל את השתלשלות העניינים, "הודיעו לנו שיש מקום בשבילה בגבעת שאול בירושלים, וגילינו שאין לה מקום, היא תיכננה לקנות שם מקום, אך בסוף לא קנתה, ביקשו ממני לנסות למצוא לה מקום אחר, ומצאתי מקום בבית שמש, וביקשתי מחברי בארץ שיעזרו לארגן מנין להלוויה".

הרב פרץ מוסיף, כי "אמרו לי שתמיד יש מנין בבית קברות, כי אפשר לארגן צוות של הקבורה עם חברת קדישא, אך בשעה אחת בצהריים לא היה מנין, כשהקבורה היתה צריכה להיות בשעה 11:00".

כשחשב הקברן שהאשה תיטמן לבדה, הופיעו לפתע עשרות חסידי גור שהגיעו להלוויה של חסיד גור, האברך החשוב הרב הגאון רבי ישראל שטייר זצ"ל, מחשובי חסידי גור בבית שמש, שנפטר אתמול לאחר מחלה קשה והוא בן 40 בפטירתו. החסידים הגיעו קצת מוקדם יותר מהזמן שנקבע להלוויה, וכך יכלו להשתתף בהלוויה של האשה הגלמודה. כך מתאר פרץ.

בתוך כך מספר מנחם מנדל, כי קודם לקבורה שאלו בני משפחת שטייר את האדמו"ר מגור, היכן לקבור את הנפטר והאדמו"ר השיב בעיר מגוריו - בית שמש, אף על פי שהמשפחה אמרה שאפשר למצוא מקום בירושלים, האדמו"ר הורה למשפחה, לקבור את יקירם בבית שמש.

החסידים שכאמור הגיעו מוקדם מדי להלווית החסיד, הבחינו בקברן במלאכתו ללא מנין והגיעו בחפץ לב להשלים מנין, וכך זכתה המנוחה הגברת קוטי בן דהן ע"ה להלוויה גדולה ומכובדת של עשרות אנשים, ובוודאי זכות גדולה עמדה לה שזכתה בלוויה רבת משתתפים.

גלמודה חסידי גור לוויה הרבי מגור השגחה פרטית מנחם מנדל פרץ קוטי בן דאהן האברך ישראל שטייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד