י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תפנית בעלילה

אחרי שנים בכלא - היהודי שוחרר במפתיע

הצדק יצא לאור. לאחר שנידון ל-14 שנות מאסר, ישראל רפקין שוחרר מהכלא לאחר שעד המפתח במשפטו, הודה ששיקר 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Serge Attal/Flash 90

באוקראינה שוחרר אתמול (שלישי) יהודי בשם ישראל רפקין, אשר ישב שנים רבות בכלא האוקראיני באשמה שלא הוכחה אף פעם, בגין תקיפת קשישה.

האיש זכה לשחרור לאחר שעד המפתח במשפטו הודה ששיקר. כך מדווחת העיתונאית איריס ז'ורלט באתר 'מעריב'.

על פי הדיווח, העד השקרן שהפליל את רפקין, עשה זאת לאחר שהוכה קשות על ידי שוטרים.

מי שהיה מעורב בשחרור רפקין, הוא הרב הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן, שסיפר כי "אדם ששמו סרצ'ינסקי שהיה בעצמו חשוד, הוא זה שהפליל את רפקין, לאחר מכן הוא הודה ששיקר, אך את הפרקליטים זה לא עניין, והם לא התייחסו לכך".

עוד הוסיף הרב בשיחה עם 'מעריב'. "הקשישה שכביכול הותקפה אמרה בעדותה שראתה את רפקין בבית שלה ב־2006, אך ישנן הוכחות שרפקין בכלל לא היה באותו תאריך במדינה".

עוד דווח, כי מי שהיה מעורב בשחרורו של רפקין, הוא ראש אגודת הידידות הפרלמנטרית עם ישראל וחבר הפרלמנט האוקראיני גאורג לוגוינסקי ממוצא יהודי, שאמר: "תפסו יהודי מעיר קטנה, הכניסו אותו לתוך בסיס משטרה, היכו אותו עד שהודה בפשע שלא עשה, במשך ארבע וחצי שנים הוא היה עצור ללא פסק דין, לאחר שהנאשם ביקש ממני עזרה, וסיפר לי כי מחזיקים אותו בכלא זמני בתנאים קשים, הגעתי לבקרו בכלא ושם מצאתי אותו במצב קשה מאוד, ניסיתי לשחרר אותו עם ערבות שאני בעצמי ערבתי, אך השופט לא הסכים, גם הרב הראשי של אוקראינה ניסה לעזור, והקהילה היהודית ניסתה גם היא לעזור, האשימו אותו רק כי הוא יהודי".

בקהילה היהודית בירכו על השחרור והשוו את משפטו של רפקין שנידון ל־14 שנים בכלא לשחרורו של הקצין היהודי אלפרד דרייפוס בצרפת, שנשפט באשמת בגידה לפני כמעט 120 שנה, וזוכה גם הוא לאחר שהתגלה כי הכל היה עלילת שווא.

ישראל רפקין אסיר משוחרר עלילות שווא עד מפתח אוקראינה הרב משה אסמן שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד