כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאחר דרמה ממושכת

חובש הכיפה ניצח - ימונה למזכיר הצבאי

תת אלוף עופר וינטר, שהתפרסם בפקודת היום התנ"כית שהנפיק לפקודיו במהלך מבצע 'צוק איתן', ימונה למזכיר הצבאי של שר הביטחון - לאחר דרמה ממושכת סביב הנושא, שבשיאה טען כי מתנכלים לו בשל היותו חובש כיפה

חובש הכיפה ניצח - ימונה למזכיר הצבאי
עופר וינטר צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, החליט למנות את תת-אלוף וינטר למזכיר הצבאי לשר הביטחון, וזאת במקומו של תת-אלוף יאיר קולס ששירת בתפקיד זה בשנים האחרונות. מועד ההחלפה יסוכם בקרוב.

וינטר, מכהן כראש מטה פיקוד המרכז. בעבר היה מפקד חטיבת גבעתי, שם יזם והקים את פלוגת 'תומר' החרדית. וינטר שימש גם כמפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, מפקד חטיבה 646, מפקד יחידת דובדבן ומפקד גדס"ר גבעתי. ביוזמת וינטר, השתתפה יחידת דובדבן לראשונה בלחימה ברצועת עזה במסגרת מבצע עופרת יצוקה.

"החלטתי למנות את תא"ל עופר וינטר למזכירי הצבאי. אני בטוח שקצין איכותי ומנוסה כמוהו יסייע לי רבות" כתב ליברמן בחשבון הטוויטר לאחר הפרסום על המינוי.

בשבוע שעבר מונה אלוף-משנה אבי בלוט למזכיר הצבאי לראש הממשלה, תפקיד בו חשק וינטר. גם רצונו לקבל פיקוד על אוגדה בצה"ל נחל כישלון, ובשלהי חודש סיון במסגרת סבב המינוים - נודע לו שלא יקודם לתפקיד זה. וינטר אמר בשיחה עם מקורבים, כי במידה ולא יתמנה - יפרוש מצה"ל. על פי הפרסום של יאיר שרקי ב'החדשות', וינטר סיפר גם כי הוא מאמין שיש גורמים שמנסים למנוע את קידומו בשל היותו חובש כיפה.

שמו של וינטר (47), נשוי ואב לשמונה, יצר סערה רבה לאחר שבמבצע צוק איתן פרסם "דף מפקד לקרב" למפקדים שתחת פיקודו, שם כתב בין היתר "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף, אלוקי מערכות ישראל". דברים אלו עוררו את אנשי השמאל שיצאו נגדו.

באותו המכתב ציין וינטר "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך".

עופר וינטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד