י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכנסת ספר תורה בסטייל

הרכב מוכר לנו ככלי תחבורה אשר מאפשר לנו להגיע ממקום למקום בקלות וביעילות, אך כשאנו צופים בטקס הכנסת תורה, אנו מבינים כי זהו אינו תפקידו היחיד

הכנסת ספר תורה בסטייל
צילום: יחץ

בעת הכנסת ספר תורה, הרכב הוא מרכז התהלוכה. הוא מאפשר לחוגגים לפאר את האירוע וצובע אותו בצבעים עליזים, כך שגם עוברי אורח תמימים לא יכולים שלא להצטרף לחגיגה.

כך מכניסים ספר תורה

הכנסת ספר תורה הוא טקס חגיגי ומיוחד שבמסגרתו מכניסים את ספר התורה החדש לבית הכנסת. טקס מיוחד זה מתחיל בביתו של האדם שתרם את כספו לכתיבת הספר - שם מסיימים לכתוב את האותיות האחרונות בספר, כאשר נהוג לכבד בכתיבתן את מכובדי הקהל. לאחר מכן מתחילה תהלוכה מביתו של התורם אל בית הכנסת. התהלוכה החגיגית מלווה בשירים וריקודים, כשאת ספר התורה מחזיקים אחר כבוד, מעטרים בכתר תורה ומעליו מעמידים חופה.

האיש שמאחורי הספר

כתיבת ספר תורה היא עמל רב הנעשה על ידי בעל מקצוע מיוחד אשר נקרא סופר סת"ם (ראשי תיבות של ספרי תורה, תפילין ומזוזות). על פי ההלכה, על סופר הסתם להיות יהודי, גבר, מעל גיל 13 ורצוי אף מעל גיל 18 ונשוי. כמו כן, על הסופר לכתוב את הספר ולתקן ביד ימינו (אם הוא שמאלי, עליו לכתוב ולתקן ביד שמאל). כדי לכתוב את הספר, הסופר משתמש בקולמוס מקנה או מנוצה וכותב את האותיות על גבי קלף.

הרכב שמכניס לאירוע ערך נוסף

בימינו, רבים מעדיפים לבצע את טקס הכנסת ספר תורה בעזרתו של רכב תהלוכות המותאם באופן אישי לאירוע המרגש. הרכב ממלא תפקידים רבים בתהלוכת הכנסת ספר התורה:

  • מפרסם את המצווה – הרכב בולט יותר מכל לפיד או קישוט בהכנסת ספר התורה, ועל כן הוא מפרסם את הכנסת ספר התורה לא רק בקרב העוברים והשבים, אלא גם בקרב דיירי הבתים בשכונות הסמוכות. הרכב קורא לכולם לצאת אל הרחוב ולהשתתף בשמחה.
  • הרכב התקליטן – מחלונות הרכב המעוטר בוקעת מוזיקה חסידית מקפיצה הקוראת לכולם לרקוד ולהשתתף בשמחה. זוהי הזדמנות נהדרת להשתתף באירוע משמעותי וליהנות מריקודים.
  • הרכב המעוצב – העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מטקס מכובד ויוקרתי כמו הכנסת ספר תורה. רכב צבעוני המעוטר בנורות מתחלפות מעניק לכל המשתתפים בטקס חוויה בלתי נשכחת.
  • הרכב המודרני – רכב לתהלוכות ספר התורה הוא סמל המודרניזציה. אם בעבר הסתפקו תושבי השכונה בריקודים פשוטים יחסית, הרי שהיום ניתן בהחלט לשדרג את האווירה ולהכניס את הספר הקדוש באווירה המתאימה למאה ה-21.
  • מתאים לכל אטרקציה – רכב תהלוכות להכנסת ספר תורה משתלב היטב עם כל אטרקציה שתרצו לארגן באירוע המרגש – רקדנים, בובות ענקיות, צילומי קליפים או לפידים לתהלוכה.

כשהתהלוכה מגיעה לבית הכנסת

התהלוכה הססגונית מתקרבת לסיומה כאשר החוגגים מתקרבים לבית הכנסת שאליו הם יכניסו את ספר התורה. ברגע זה מתפללי בית הכנסת יוצאים אל החוגגים ומצטרפים אל החוגגים שבחוץ בריקודים סוערים. השמחה נמשכת שעה קלה עד שמכניסים את ספר התורה לארון הקודש. בבית הכנסת נוהגים לקרוא מספר התורה החדש חלק מפרשת "וזאת הברכה". בסיום הטקס נהוג לערוך סעודת מצווה ולדרוש דרשה.

החברה שעושה שמח

חותמים ספר תורה בקרוב וזקוקים לצוות שיעשה לכם שמח? חברת שמש תהלוכות מציעה שירותים איכותיים, ובראשם רכב תהלוכות מעוטר ואיכותי אשר לא ישאיר אתכם אדישים. מעבר לכך, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של אטרקציות כמו מתופפים ושופרות, צילומי וידיאו וסטילס ודיסק מתנה. מעבר לכך, בשמש תהלוכות ניתן להזמין טקס מיוחד אשר נקרא טקס מעמד הר סיני.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד