כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הותר לפרסום: קצין צה"ל נפצע בינוני מירי צלף עזתי

הותר לפרסום: קצין צה"ל נפצע באורח בינוני מירי צלף בגבול הרצועה, לאחר שילדים התקהלו ומשכו במכוון את הכוחות לעבר הגדר. בתגובה, פתח הצבא בירי כבד לעבר מוצבי חמאס ולפחות ארבעה פלסטינים נהרגו

הותר לפרסום: קצין צה"ל נפצע בינוני מירי צלף עזתי
גבול הרצועה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הותר לפרסום: קצין צה"ל נפצע באורח בינוני מירי מחבלים בדרום רצועת עזה. הקצין פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע.

חמישה ימים לאחר שלוחם חטיבת גבעתי, סמל ראשון אביב לוי בן 20 מפתח תקווה נהרג מאש צלפים במהלך פעילות מבצעית סמוך לגדר, הערב (רביעי) נפצע קצין צה"ל מירי צלפים בגבול הרצועה.

בתגובה לפיגוע הירי בו נפצע הקצין, צה"ל ביצע הערב סדרה של תקיפות באמצעות טנקים לעבר מוצבי חמאס לאורך גבול הרצועה, ובהמשך הותקפו גם יעדים ברצועת עזה עצמה גם באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. מצה"ל נמסר כי טנקים תקפו שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה.

על פי דיווח רשמי של משרד הבריאות הפלסטיני, נהרגו שלושה מחבלים. ברשתות החברתיות ברשות הפלסטינית מדווחים לפחות על ארבעה הרוגים ומספר פצועים.

בתדרוך של גורם בכיר בצה"ל, נמסר כי האירוע החל בהתקהלות של קבוצת ילדים פלסטינים, שעל פי ההערכה ניסו למשוך את כוחות צה"ל לגזרה על מנת שיוכלו לפגוע בהם.

כח גבעתי הגיע למקום וצלף פלסטיני ביצע לעברם ירי. מדובר במרחק של כ-400 מטר מהאירוע ביום שישי בן נהרג הלוחם אביב לוי ז"ל. בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לתושבי עוטף עזה.

בשעה 21:15 לערך הופעלו אזעקות צבע אדום בישובי המועצה האיזורית חוף אשקלון, בעקבות זיהוי שיגור רקטות. התושבים לא דיווחו על שמיעת פיצוץ ועד כה לא אותרה נפילה בשטחי המועצה האיזורית.

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ובכירים נוספים בצה"ל, בעקבות ההסלמה בגבול רצועת עזה בדרום ובגבול סוריה בצפון.

לאחר הירי שגרם למותו של הלוחם אביב לוי ז"ל שהיה עם אפוד קרמי, ההרוג הראשון בגבול רצועת עזה מאז סיום מבצע צוק איתן, צה"ל ביצע שורה של תקיפות לעבר מטרות שונות של חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת צה"ל, הושמדו כ-60 מבנים ותשתיות, הושמדו כליל שלוש מפקדות גדודיות של חמאס, זיתון בצפון הרצועה, חאן יונס בדרום הרצועה ומפקדת גדוד אל-בורייג' במרכזה.

על פי ההודעה של צה"ל, בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד.

גבול רצועת עזה חייל נפצע ירי צלפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד