י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הפלג הבני-ברקי מחמיר יותר" • חשיפה

הפלג למשרד החינוך: אין לנו בעיה עם צה"ל, משחקים כדורגל

בעוד הפלג הירושלמי נתפס לרוב כקיצוני וקנאי, מתברר כי במסמכים שהגישו לאחרונה למשרד החינוך, טוענים שם בפלג כי הם אינם מחרימים את המדינה ואינם רדיקליים, בעודם מתעקשים כי המחנה היריב מחמיר יותר • זאת, במסגרת המאבק הדרמטי בעיר הצפונית שנחשף אתמול ב'בחדרי'

הפלג למשרד החינוך: אין לנו בעיה עם צה"ל, משחקים כדורגל
יונתן זינדל, פלאש 90

הדרמה המקומית במועצה הצפונית שנחשפה אמש לראשונה ב'בחדרי חרדים', לא מפסיקה לייצר כותרות מפתיעות סביב העמדות הפנימיות של 'הפלג הירושלמי' והפערים בינו לבין המיינסטרים הליטאי המשוייך ל'דגל התורה'. במסמכים שנחשפים כאן ב'בחדרי חרדים', מבהירים משפחות הפלג כי אין להם בעיה עקרונית עם צה"ל, הם מצביעים בבחירות וכי תלמודי התורה שלהם מקילים יותר במשחק כדורגל מאשר תלמודי התורה 'דגל התורה'.

לאחר החשיפה אמש ב'בחדרי חרדים' על הערר שהגישו משפחות הפלג ברכסים למשרד החינוך בדרישה לקבלם לתלמוד תורה, עתירה שכאמור, נדחתה על ידי משרד החינוך, ולפי הצהרת ההורים צפויה להגיע לשולחנו של בית המשפט בתקופה הקרובה, אנו חושפים כעת את תגובת ההורים למשרד החינוך, תגובה מפתיעה ויוצאת דופן, אולם כאמור היא נדחתה על ידי משרד החינוך.

בתגובה למשרד החינוך, מגיבים ההורים לטענות התלמוד תורה ומתייחסים אל התהום הפעורה בין הפלג למיינסטרים הליטאי. באופן מפתיע הם מגמדים את הפערים בין הפלס ליתד נאמן, כאשר הם טוענים כי הפערים הם מינוריים ונסובים רק על דרכי המאבק.

להלן ציטוטים מתוך תגובת הורי הפלג למשרד החינוך: "הפלג", כך ב"כ המוסד החינוכי, "מעודד למלחמה במדינה בתחומי חיים רבים". לא נכון. לבד מעניין גיוס בני הישיבות אשר כל היהדות החרדית בארץ ובעולם מתנגדת לו וכל מחלוקתם של הרב אויערבאך והרב שטיינמן זצ"ל מתבטאת בדרכי המאבק, אם להתייצב בלשכות הגיוס או לאו, אשר לנטען לכך שה'פלג' מעודד מלחמה בכל הקשור למעורבות משרד החינוך, אף בדבר זה ישנו קונצנזוס, תעיד על כך אסופת עיתוני 'יתד' שצורפו לפניה זו, הקוראים שלא לשתף פעולה עם מפקחות משרד החינוך".

כאמור למכתב מצורפים גזרי עיתונים רבים מיתד נאמן שמוכיחים על ה"קנאות" של יתד נאמן.

בהמשך מגיבים הורי הפלג למשרד החינוך, וטוענים כי "לפלג אין בעיה עם צה"ל, הם מצביעים בבחירות, ואינם קרובים לעמדות מאה שערים והעדה החרדית", לטענתם, "חלק מההורים השתתפו במחאות חוקיות, מנהיגי ה'פלג' אינן מטיפים "בעד הימנעות מכוונת מכל קשר למדינה ולצה"ל", ה'פלג' למי שאינו בקי אינו ה'עדה החרדית' שב'מאה שערים'".

עוד נכתב כי, "ה'פלג' לוקח חלק בבחירות, ל'פלג' אין בעיה עם צה"ל, אלא עם כפיה לגיוס בני ישיבות. לא ידוע על "הפגנות" המתקיימות בשעת לילה מאוחרת ברכסים. לא היו דברים מעולם. היו מספר התגודדויות לא יזומות כאשר היה נסיון מעצר עריקים באישון לילה, לא הפגנות. ברכסים לא נעצר מעולם בחור ישיבה".

עוד עוסק מכתבם בנושא הפערים בין הפלגים בנושא משחק כדורגל. ההורים טוענים כי בניגוד לטענות הת"ת, דווקא "הפלג הירושלמי" יותר מקל בנושא זה של משחק כדורגל: "בכל מוסדות ה׳פלג׳ משחקים בכדור־רגל, גם ילדי ההורים העוררים משחקים, ככל בני גילם, במרץ נעורים במשחק זה. מדובר בטענה אווילית". 

בנוסף, כתבו משפחות הפלג כי "אגב, אם כבר נכנסנו לנושא הזוי זה, להווי ידוע שה׳פלג הבני ברקי׳ מחמיר יותר בנושא משחק הכדור־רגל. בת״ת תשב״ר בבני ברק השייך לפלג זה, עד היום משחק זה אסור. כך גם בת״ת תורת אמת שבבני ברק, שם שיחקו לאורך שנים כדור־רגל עם בקבוק ולא עם כדור, ותלמיד שהעז להביא כדור לת״ת, כדורו הושחת ע״י ההנהלה".

הפלג הירושלמי רכסים משרד החינוך המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד