כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גל הטרור מכה

פיגוע דקירה באדם, שני פצועים באורח קשה

שני בני אדם, בגילאי שלושים וחמישים, נפצעו באורח קשה בפיגוע דקירה שאירע ביישוב אדם. אדם נוסף נפצע קל. המחבל נורה ונהרג בזירה. סריקות נרחבות נערכו באזור על מנת לוודא שאין מחבל נוסף

פיגוע דקירה באדם, שני פצועים באורח קשה
זירת הפיגוע באדם צילום: חפ"ק בט"ש ארצי 24/7

גל הטרור מכה שוב: מחבל חדר ליישוב אדם ופתח בדקירות. שני בני אדם, בן 31 ובן 58, נפצעו באורח קשה מדקירות בפלג גופם העליון. אדם נוסף, בן 41, נפצע באורח קל. אישה שהיתה עדה לתקרית הקשה סובלת מפגיעת חרדה.

הפיגוע החל בדקירתם של השניים שנפצעו באורח קשה. בשלב הבא שמע תושב נוסף ביישוב את הצעקות של השניים, חשב שמדובר בקטטה וירד מביתו לרחוב. עם ירידתו נדקר השלישי על ידי המחבל ונפצע באורח קל. במקביל, שלף הפצוע את אקדחו האישי וירה במחבל למוות

שלושת הפצועים טופלו בזירה על ידי צוותי החירום, ובשלב הבא פונו שני הפצועים קשה לבית החולים 'הדסה הר הצופים', בעוד הפצוע הנוסף מפונה לבית החולים 'שערי צדק'. נפגעת החרדה פונתה גם היא ל'שערי צדק'.

המחבל, שככל הנראה הסתנן דרך הגדר המקיפה את היישוב, נורה כאמור ונהרג בזירת הפיגוע.

כוחות הביטחון ערכו בסריקות נרחבות באזור, על מנת לוודא כי אין מחבל נוסף, או סייען, העשוי לנסות גם הוא לבצע את זממו בחפים מפשע. בשל כך, הופעלה אזעקה ביישוב ותושביו התבקשו להישאר בבתיהם. בחלוף כשעה הסתיימו הסריקות, אולם צה"ל משאיר בשלב זה כוחות מתוגברים ביישוב.

מאוחר יותר נמסר כי המחבל היה מוחמד טארק יוסוף, בן 17 הגיע מהכפר כובאר שבגזרת רמאללה - אותו הכפר ממנו יצא המחבל שרצח את משפחת סלומון הי"ד לפני שנה בחלמיש. בטרם צאתו לפיגוע פרסם המחבל פוסט בפייסבוק, בו הצהיר על כוונותיו הרצחניות.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר: "אנו מתגברים כוחות בפיקוד המרכז ונערכים לפעול בכפר כובאר, ממנו יצא המחבל בן ה-17 ובכפרים רלוונטיים נוספים. נמשיך להילחם בטרור".

"כשהגענו למקום הייתה המולה רבה. שני גברים, כבני 50 ו-30, שכבו על הכביש כשהם במצב קשה וסובלים מפצעי דקירות בפלג גופם העליון", סיפר חובש מד"א, אוראל אסולין, שהיה מהראשונים בזירה.

"הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, שכלל עצירת דימומים והם פונו במהירות לבי"ח 'הדסה הר הצופים'. במהלך הפינוי, מצבו של אחד הפצועים הדרדר ובוצעו בו פעולות החייאה. בהמשך הגיע אלינו גבר נוסף כבן 50, כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה גם כן לבי"ח, כשמצבו קל, יחד עם נפגעת חרדה", הוסיף אסולין.

מיכאל כהן, חובש ב'איחוד הצלה' שגר בסמיכות למקום וטיפל בפצוע האנוש, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בחצר המבנה בגבר כבן 30 שנפצע באורח אנוש כתוצאה מדקירות בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הצטרפתי לפינוי הפצוע לבית החולים הדסה הר הצופים".

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, מסר לאחר הפיגוע: "אחת לתקופה אנו מקבלים תזכורת שעדיין אנו נלחמים על הבית. דווקא התקופה האחרונה היתה תקופה יחסית שקטה, ושוב אנו מקבלים את התזכורת שהמאבק על הבית עדיין נמשך".

לדבריו: "מדובר ביישוב עירוני, גדול, מבוסס, סמוך מאד לירושלים, ולא באיזה ישוב קטן ומרוחק. אבל אנחנו נמשיך בדרך שבה אנו הולכים - לבסס לפתח ולהגדיל את ההתיישבות. המועצה נותנת סיוע ליישוב ולמשפחות הנפגעים בכל הנדרש. אנו מחזקים את היישוב אדם בשעה קשה זו".

ואילו סגן ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הוסיף: "אירוע קשה מאוד פקד אותנו. המועצה האזורית בנימין עומדת הערב מאחורי היישוב אדם והתושבים. ברגעים אלו נמצאים צוותי המועצה ביישוב עם המשפחות ובבית החולים".

"אסור לעבור בשתיקה על האירוע. אנחנו דורשים מהשר ליברמן להורות לכוחות הביטחון לטפל בשורש תשתיות הטרור שבאוכלוסיה הערבית. במקביל, ביישוב אדם יש למעלה מ 1,000 יח״ד הממתינות לאישור הדרג המדיני. אנו קוראים לראש הממשלה והשרים לאשר את כל היח״ד ביישוב אדם ושיווק של כל המגרשים הניתנים לשיווק עוד היום", אמר גנץ.

פיגוע דקירה אדם מחבל מחבל מנוטרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד