י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתייצבים מאחורי גפני

רבני 'דגל' על 'הפלג': "פוחזים ריקים, שוליים"

לאחר שח"כ גפני הותקף ע"י הפלג הירושלמי, בהנהלת 'דגל' מבקשים לחזק אותו • הגר"נ זוכובסקי: "גפני סופג השמצות והפגנות כמעט מידי יום עקב הפעילות של דגל התורה כפי הוראת גדולי ישראל שליט"א, למגינת לבם של שוליים" • הגר"י אפרתי: "הפוחזים והריקים רק העידו על הרב גפני שהוא עוסק בשליחותו הנאמנה"

רבני 'דגל' על 'הפלג': "פוחזים ריקים, שוליים"
הפגנת הפלג הירושלמי מול ביתו של גפני צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

מלבד השיח על הבחירות המוניציפליות, אסיפת הנהלת 'דגל התורה' שהתקיימה השבוע ביום רביעי, עסקה בחיזוקו של יו"ר התנועה ח"כ משה גפני לאחר שהותקף על ידי 'הפלג הירושלמי' שקיים הפגנות בסמוך לביתו סביב סוגיית חוק הגיוס.

באסיפה הדגלאית נרשמה התקפה רבנית חריפה על 'הפלג הירושלמי'. על פי הפרסום הבוקר ב'יתד נאמן', חבר וועדת הרבנים של של התנועה הגר"ז זוכובסקי כינה את 'הפלג הירושלמי' - "שוליים", ואילו הגר"י אפרתי הגדירם כ"פוחזים וריקים".

בראשית דבריו אמר הגר"נ זוכובסקי: "את ההתכנסות הזו אי אפשר שלא לפתוח בדברי ברכה וחיזוק ליו"ר התנועה הרב משה גפני, אשר סופג השמצות והפגנות כמעט מידי יום עקב הפעילות של דגל התורה כפי הוראת גדולי ישראל שליט"א, למגינת לבם של שוליים".

עוד הוסיף הרב זוכובסקי: "כבר מרן שר התורה שליט"א ומרן ראש הישיבה שליט"א חיזקו אותו במכתבם המיוחד ואי אפשר להוסיף על דבריהם. אבל כשמתכנסת ישיבת הנהלה, צריך להזכיר ולחזק שוב, ואתו את הנציגים הרב מקלב והרב אשר, שעושים הכל עפ"י גדולי ישראל".

כאמור, גם הגאון רבי יוסף אפרתי תקף את 'פלג הירושלמי'. בראשית דבריו באסיפה אמר: "צריך להזכיר את המהלך נגד הנציגים שלנו. הדבר היחיד שהצליחו אותם פוחזים וריקים לעשות הוא שמרנן ורבנן שליט"א העידו על הרב גפני שהוא עוסק בשליחותו נאמנה".

הרב אפרתי הדהים את המשתתפים כשהביא את המעשה שמספר ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו על ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: "עלינו ללכת עם גב זקוף, ולשים לב מי ההולכים לפנינו שלאורם אנו פועלים.

הגאון הגדול רבי דב לנדו שליט"א מספר שכבר בישיבה היו הבחורים ניגשים לדבר ביראת כבוד עם הבחור דאז מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, עמו אנו זוכים להנהגתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, ובכל דבר ודבר עושים כדבריהם ממש".

בהמשך אמר כי "בנושא הדיחוי, צד אחד עושה תעמולה כל הזמן כי לא אכפת לו לגרום נזק, וצד אחד שותק מתוך אחריות, כי יש דברים שאי אפשר לדברם והדיבור יזיק. כל הזמן שואלים אותנו למה אנחנו שותקים, אבל יש לנו תפיסה של פעילות מתוך אחריות גם כשזה קשה".

הרב לנדו הוסיף: "לדגל התורה יש צורת התנהלות אחרת, והיא מחויבות מוחלטת לדברי גדולי ישראל. בוודאי שחשוב לנו להצליח מבחינה פוליטית ככל המפלגות, אבל לדגל התורה יש פרמטר תקדימי: האם עשינו מה שגדולי ישראל אמרו לנו, או לא".

הפלג הירושלמי גפני דגל התורה הרב אפרתי הרב זוכובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד