ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

חללית עם פסוק • חללית ישראלית תשוגר לירח

נשיא המדינה שמעון פרס השיק היום את פרוייקט הצבת החללית הראשונה על הירח • לחללית צירף הנשיא פסוק מהתורה • בתמורה זכה הנשיא בכרטיס טיסה לחלל

חללית עם פסוק • חללית ישראלית תשוגר לירח

נשיא המדינה, שמעון פרס, השיק היום את פרויקט הצבת החללית הישראלית הראשונה שתונחת על הירח.

החללית תונחת על ידי קבוצת המדענים הצעירים Space IL, המייצגת את ישראל בתחרות הבינלאומית ה-Google Lunar X-Prize, להנחתת חללית לא מאוישת על הירח.

הנשיא נפגש במתקן התעשייה האווירית ביהוד עם יזמי הפרויקט וקיבל סקירה של תהליך בניית החללית. כל זאת, במטרה לעמוד באתגר ולהפוך את ישראל למדינה ה- 3 שתציב את דגלה על הירח.

יחד עם רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון שנספה בתאונה בחלל, ועם שלושת המדענים העומדים בראש הפרויקט, הסיר הנשיא את הלוט מדגם החללית וצירף לחללית קלף עליו צוטט הפסוק "והיו לי מאורות ברקיע השמיים להאיר על הארץ" (בראשית א': טו) אשר ילווה את החללית בדרכה לירח. בתמורה אף קיבל מהם כרטיס טיסה לירח.

כזכור נטל עמו גם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון אל החלל ספר תורה קטן שניצל במהלך שנות השואה.

משקלה של החללית צפוי להיות כ- 90 קילו וגודלה יהיה כ – 80X80 סנטימטר (בעת שיגור). לקראת הנחיתה צפויות רגלים קפיציות מיוחדות להיפתח ואז יעמוד גובהה על כ- 1.60מטר.

החללית תורכב באולם שילובי הלוויינים על ידי מהנדסים ומומחים במגוון של תחומים ובתנאים מיוחדים וסטריליים של חדר נקי על מנת למנוע "הכתמה" של החללית ברקמה אורגנית. דבר זה חיוני על מנת לשמור על החללית עצמה ועל הרכיבים העדינים שלה ולצורך הגנה בפני אבק וזיהומים הנמצאים בחלל.

החללית תיבנה תוך התחשבות בהתוויות בינלאומיות שנועדו לוודא כי לא תהיה כל פגיעה בחיים שעל הירח במידה וישנם כאלו. במסגרת הזו יבוצעו גם הבדיקות הסופיות לקראת ההמראה, בהן: ניסויי הרעדות הבודקים את עמידות החללית וניסויי ואקום טרמי שידמו את התנאים הקשים של החלל לוודא שהחללית לא תקפא.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד