כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מושל המדינה זעם

היהודיה צחקה על כובעו של הבכיר, והושעתה

שני שדרני רדיו פופולריים בניו ג'רזי שבארה"ב, בהם יהודיה שומרת שבת, התלוצצו בשידור חי על הטורבן ההודי של התובע הכללי במדינה - והושעו מתפקידם לעשרה ימים

היהודיה צחקה על כובעו של הבכיר, והושעתה
התובע הכללי עם הקהילה החרדית בניו ג'רזי צילום: Yeshiva world news

שני שדרני רדיו פופולאריים מאד במדינת ניו ג'רזי שבארה"ב, הושעו מהגשת תכניתם למשך עשרה ימים, לאחר שצחקו ביום רביעי האחרון בשידור חי על התובע הכללי של המדינה, כשהם מכנים אותו "האיש עם הטורבן".

דניס מאלוי וג'ודי פרנקו, שמגישים תכנית אירוח ברדיו ניו ג'רזי 101.5 F.M, צחקו על התובע, בן להורים מהגרים מהודו, החובש טורבן מסורתי באופן קבוע.

במהלך התכנית, דניס לא זכר את שמו של התובע, ובמקום זאת כינה אותו "האיש עם הטורבן". ג'ודי פרנקו, יהודיה שומרת שבת ושותפתו של דניס להגשת התכנית, שנמצאת באויר מעל 20 שנה, התלוצצה אף היא על התובע הכללי של ניו ג'רזי, מה שהעלה את חמתו של מושל המדינה - שמיהר להכריז שזה 'בלתי מתקבל על הדעת'.

"אנחנו לוקחים את הדברים האלה ברצינות, ושני השדרנים התנצלו בכנות בפני התובע הכללי גורביר גראואל ומשפחתו, כמו גם הם התנצלו בפני הקהילות הסיקיות והאסיאתיות", כך אמר רון דקסטרו, נשיא התחנה, בהודעה שפורסם באתר האינטרנט של התחנה. "דניס וג'ודי ידועים בהומור שלהם, אבל במקרה הזה, השפה שבה השתמשו היתה משפילה ולא הולמת", הוסיף.

מאלוי ופרנקו דנו בהחלטה האחרונה של התובע, להשעות תביעות נגד אנשים שהחזיקו מריחואנה במדינה. תוך כדי השיחה מאלוי אמר שהוא לא יודע את שמו של גראואל וקרא לו "האיש עם הטורבן".

הצמד התלוצץ על הטורבן, וגולשים זעמו מה היה קורא אם מישהו היה צוחק ככה על יהודים חרדים שחובשים כובעים, ומכנה אותם "האיש עם הכובע".

מאלוי אמר למשל: "אם זה פוגע בו, אז שהוא לא ילבש את הטורבן, ואולי ככה אני אזכור את השם שלו".

"אם קראת לי 'האיש עם כובע בייסבול' ואני הייתי חי בתרבות שבה אף אחד לא חובש כובעי בייסבול, האם עלי להיעלב?", שאל מאלוי.

לאחר הדברים, שעוררו סערה בניו ג'רזי, הצמד הושעה לעשרה ימים מהגשת הוכנית, כששני השדרנים מתנצלים מעומק ליבם.

ניו ג'רזי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד