י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הירח יהיה גדול ואדום

ליקוי ירח נדיר צפוי הלילה, ומה הורה הגר"ח

בליל  שבת קודש יתרחש בישראל ליקוי ירח מלא שייראה היטב בכל שלביו ויימשך לתוך הלילה. ומה הורה הגר"ח קנייבסקי לקראת המאורע הנדיר

ליקוי ירח נדיר צפוי הלילה, ומה הורה הגר"ח
פלאש 90

בליל שבת קודש ט"ז באב (שבת נחמו), יתרחש בישראל ליקוי ירח מלא, שייראה היטב בכל שלביו בשמי הארץ ויימשך אל תוך הלילה.

מדובר בליקוי עמוק מאוד, כאשר הירח יעבור ממש במרכז צל כדור הארץ. ניתן יהיה לצפות בליקוי בכל רחבי הארץ, ואין צורך באמצעי עזר כמו טלסקופ או משקפת.

מנהל המרכז לאסטרונומיה ע"ש אילן רמון, משה קאשי, מסר כי "הירח יהיה בעת הליקוי קרוב יחסית למאדים (5 מעלות בלבד), בעוד מאדים עצמו יהיה במרחק הקרוב ביותר אשר לא נראה כבר שנים, ועל כן ייראה גדול ואדום".

גורמים החוקרים את הנושא מסבירים, כי אחד הגורמים המשפיעים על 'אדמומיות' האור של הלבנה בזמן הליקוי הוא ריכוז החלקיקים באטמוספירה - אבק, טיפות מים, מזהמים למיניהם ואפר וולקני. כך שאם האטמוספירה 'מלוכלכת' במיוחד, נראה ליקוי אדום וכהה יותר.

ליקוי עמוק דומה, יופיע בפעם הבאה רק בשנת תשפ"ט וליקוי לבנה יכול להתרחש רק באמצע החודש העברי מאידך ליקוי חמה יכול להתחרש רק בראש חודש לפני מולד הלבנה.

הרב מרדכי גנוט עורך לוח 'דבר בעתו' סיפר השבוע בתוכנית מנדי וביתאן ב'כאן מורשת': "שאלתי את הגר"ח קנייבסקי אם לצום ביום ראשון בגלל ליקוי בחמה בליל שבת, ופסק שלא. אין נדחה".

להלן זמני שלבי הליקוי בליל שבת: תחילת הליקוי החלקי - 21:24, תחילת הליקוי המלא- 22:30, שיא הליקוי -23:22, סיום הליקוי המלא: 00:13.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד