ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התושבים החרדים מזועזעים

למרות הבטחות העבר של יהב: העירייה החלה לקיים אירועי ענק בשבתות

תושביה החרדים של העיר הכרמלית הזדעזעו לגלות השבוע מודעות ענק, הקוראות לציבור התושבים לבוא ולהשתתף באירועי חילול שבת בפרהסיה • "קשה לראות" מספר אחד התושבים ל'בחדרי'

העיר חיפה, אילוסטרציה
העיר חיפה, אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שוב חילולי שבת בחיפה, תושבי העיר החרדים והמסורתיים נדהמו לגלות שלטי חוצות הקוראים לתושבי העיר "ללחוץ על השבת הרצויה להם" ולהשתתף באירועים תוך חילול שבת רח"ל. הפרסומים הפעם חריגים מאחר והם מהווים פגיעה ממשית בשבת תוך מטרה, כאשר העירייה מציינת את חילול השבת על ידי שלטי חוצות שנפרסו ברחבי העיר.

"הלב מתכווץ לראות את זה. לא יודע עד כמה זה חוקי בכלל, אבל דבר אחד ברור: זה מעולם לא היה פה. יש בחיפה ציבור ענק שמכבד את השבת, איך פוגעים בה ככה ובכזו עוצמה? קשה לראות", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מתושבי העיר.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה פניה דחופה של יו"ר שס"ג אלפר לרה"ע יונה יהב: ".... בימים אלו מזמינה העירייה בראשותך באמצעות שלטי ענק את תושבי חיפה, ילדים, משפחות ומבוגרים בכניסה חופשית לשורת אירועים המתקיימים לראשונה בעיצומה של השבת תחת הכותרת 'שבת בקרקס', 'ממלכת הילדוקים' הכוללים להטוטנים, אומנים, ומגוון פעילויות ועוד. הציבור מוזמן ע"י העירייה בקריאה 'אז למה אתם מחכים? לחצו על השבת הרצויה'".

"אירועים מסוג זה לא התקיימו מעולם בשבתות בעיר", כותב אלפר, "והמשמעות הינה רמיסה של קדושת השבת ברגל גסה בהיקף שלא היה כדוגמתו. פגיעה זו מתבצעת בפרהסיה תוך קריאה ועידוד של הציבור ליטול בה חלק, ותוך יצירת מציאות של הנחלת חינוך מחדש למשפחה ולילד היהודי החיפאי, להפיכת השבת ליום של חול ממש".

אלפר מוסיף זאת ועוד, "בשנה האחרונה יוזמת עיריית חיפה בראשותך שורת אירועים ופעולות בהיקף נרחב וחסר תקדים שהמשותף בהם הוא הפיכת השבת ליום של חול . בסמוך לפרסומים אודות אירועים אלו, התרענו, כאבנו וביקשנו כי תחדל מכך, אך למגינת לב קריאתנו הייתה לשווא" הוא כותב.

"הכאב ועוצמת הפגיעה בשבת הקדושה בפעולות אלו הינן ביצירת מציאות חדשה שלא הייתה בעיר וכאמור מהווה הפרה בוטה מאין כמותה של הסטטוס קוו הקיים. דחף לייצר מראית עין של עשייה לתושבי חיפה לקראת סוף קדנציה, וצרכי קמפיין בחירות ככל וישנם - אינם מאפשרים יצירת רף חדש ברמיסתה של השבת במרחב הציבורי".

"בכאב צורב אני מביא בפניך את זעקת השבת המחוללת על ידך בחוצות העיר לעיני כל". כותב אלפר. "מתנת השבת נתנה לעם היהודי על כל גווניו ואיננה ענין לאדם שומר מצוות בדווקא. שמירת השבת היא שורש האמונה והאות בין ישראל לבורא עולם, והשבת תובעת עלבונה".

מטעמו של יהב, סירבו להגיב לפניית 'בחדרי חרדים'.

חיפה חילול שבת יונה יהב מיכאל אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד