כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"נותנים לכולם את קוד הכניסה"

הנהלת הקהילה סילקה את החסידים מבית הכנסת

הנהלה חדשה של קהילה יהודית באנגליה, הודיעה לקבוצת חסידים חדשה, כי הם לא רצויים יותר במקום - עקב כך שהפכו את בית הכנסת למקום שוקק חיים ונתנו את 'קוד הכניסה' לכל דיכפין

חרדים בסטמפוד-היל, אילוסטרציה
חרדים בסטמפוד-היל, אילוסטרציה צילום: רויטרס

הנהלת הקהילה היהודית של סאות'אנד ווסטקליף, אשר נמצאת מרחק נסיעה של שעה מלונדון, הודיעה לקבוצת חסידים שעברו לגור במקום לפני זמן קצר כי הם "לא רצויים יותר".

מועצת המנהלים החדשה של בית הכנסת שמונתה בחודשים האחרונים, הודיעה לחסידים שעברו להתגורר במקום, כי מאחר והם נתנו את קוד הכניסה לבית הכנסת - לכל דכפין, והפכו את המקום למקום פעילות שוקקת שלא מתאימה להם - הם לא רצויים יותר. כך מדווח האתר היהודי הבריטי 'ג'ואיש קרוניקל'.

לדברי הרב עקיבא פאדווא, מנהל מחלקת הכשרות של בית הדין בלונדון: "המנהל הקודם של הבית כנסת היה מאד לבבי, הוא שמח שהגענו לבניין שהתעורר לחיים, אך ההנהלה החדשה הראתה לחסידים שהם לא רצויים".

עקב "מסירת קוד בית הכנסת לכל דיכפין", החליטו בהנהלת בית הכנסת להחליף את המנעולים. למתפללים אשר לא ידעו את הקוד החדש, לא נותרה ברירה והם נאלצו להישאר מחוץ לבית הכנסת.

הטענות של המנהלים החדשים נגד החסידים: "הקוד איתו פותחים את בית הכנסת ניתן בחופשיות לילדים ולמבקרים חרדים שלא קשורים למקום, וכתוצאה מכך מספר רב של אנשים שלא קשורים למקום נכנסו לבית הכנסת מתי שרצו, כולל מאוחר בלילה, והשאירו דלתות וחלונות פתוחים".

ההנהלה הקודמת תמכה בהבאת החסידים להשתמש בבניין, כי החרדים החסידים דאגו לקהילה היהודית המקומית בכך שהבטיחו מניין יומי לכל שלוש התפילות.

גם מבנין תלמוד התורה באיזור סולקו החסידים, לטענת ההנהלה החדשה: "אנחנו לא רוצים להיות מקושרים לחוזים ארוכים. החסידים לא שילמו מספיק כסף לשכירות כפי שהם באמת היו צריכים, ולכן אנחנו לא מעוניינים להמשיך לאשר להם להשתמש במקום".

מטעם הרב עקיבא פאדווא, מנהל מחלקת הכשרות של בית הדין בלונדון נמסר, כי נבדקת אפשרות של שכירת מבנים אחרים באיזור.

בית כנסת סטמפורד-היל אנגליה סילוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד