כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מתפלל שלא אמות בכלא"

היהודי הורשע בשחיתות - וירצה 7 שנות מאסר

הוא הטיל אימה על עשרות אנשים, וביום שישי האחרון נשפט ל-7 שנות מאסר | 'בחדרי חרדים' משרטט את מהלך משפטו וחייו של שלדון סילבר, מי שהיה יו"ר בית הנבחרים של ניו-יורק לשעבר

שלדון סילבר
שלדון סילבר צילום: רויטרס

שלדון סילבר, יו"ר בית הנבחרים של ניו-יורק לשעבר, נידון ביום שישי האחרון לשבע שנות מאסר. העונש, שהוכרז על ידי השופטת המחוזית של ארה"ב, הוא חמש שנים פחות ממה שניתן לסילבר לאחר שהורשע בתחילה ב-2015. אחד השופטים אמר מיד לאחר מתן גזר הדין: "שחיתות פוליטית במדינה חייבת להיפסק".

בימים האחרונים שיגר סילבר היהודי מכתב לבית המשפט הפדרלי במנהטן, בו הוא כתב כי הוא ואשתו "מתפוררים", לאחר שהורשע בחודש מאי האחרון במשפט חוזר באשמת שחיתות, וכתב: "אני בקושי ישן וחושב רק על המקרה הפלילי שלי". במכתב הוא כותב עוד: "אני מתחנן לרחמים כדי שאוכל איכשהו לצאת לעולם שוב כדי לכפר על כל מי שפגעתי בו".

"אני מלא בושה ומתפלל שלא אמות בכלא. אני מרגיש שאני ימשיך להיות ללעג ולהתבייש", הוסיף סילבר וכתב לשופט המחוזי. הוא כינה את עצמו "שבור לב" שפגע באמון הציבור בממשלה.

כזכור, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים': סילבר, ערער על העונש הכבד שקיבל ב-2015, והצליח להוריד 5 שנים ממאסרו. כמו כן, קיבל סילבר קנס של 1.75 מיליון דולר. השופטת ציינה כי העונש המקורי שקיבל היה מדי כבד - והחליטה להוריד אותו ל-7 שנות מאסר.

סילבר הדמוקרט בן ה-74, עורך דין במקצועו ומי שהנהיג את המפלגה הדמוקרטית בניו-יורק, התגורר בלואר-איסט-סייד, המחוז שהוא ייצג - עד שנעצר והורשע בשורת אישומים שכללו הונאה, סחיטה והלבנת הון - כשגרף לכיסו 4 מיליון דולר, בכך שעזר ליזמי נדל"ן.

התובעים ביקשו מאסר של יותר מעשר שנים, ואמרו כי הוכיחו שסילבר "השחית שוב ושוב עם כוחו הרב של התפקיד שלו, למען רווח אישי וגרם נזק לאין שיעור לאמון הציבור".

עורכי הדין של סילבר אמרו כי הוא אינו מודה שהתנהלותו הייתה פלילית, אם כי הוא מביע חרטה על מעשיו.

הוא נבחר לראשונה בשנת 1976 וכיהן בתפקיד 21 שנים במהלכן הטיל אימה על הרבה מאוד אנשים, עד שהתפטר לאחר מעצרו ב-2015. סילבר, בוגר 'ישיבה יוניברסיטי', היה מופיע באירועים יהודיים עם מגבעת חרדית שחורה וכיפה, אבל כשהופיע בבית הנבחרים - לא חבש כיפה לראשו.

שלדון סילבר הרשעה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד