י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה חריפה

הראב"ד נגד חוק הלאום: זה חילול ה' שהחרדים הסכימו לחוק כזה

הגר"מ שטרנבוך יוצא במתקפה חריפה נגד חוק הלאום שעבר בכנסת - בתמיכת החכי"ם החרדים: "מעכשיו לא יוכלו החרדים למחות נגד הרבה פרצות בדת שעושים בשם הדמוקרטיה כגון תמונות תועבה" • 'בחדרי חרדים' מביא את דבריו המלאים של הראב"ד נגד החוק שעורר סערה רבה

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך

חוק הלאום שעבר בכנסת, בסוף כינוס הקיץ - גרם לסערה גדולה בציבור הישראלי. החוק, שעבר בתמיכת חברי הכנסת החרדים לא פסח גם על חוגי 'העדה'. הראב"ד הגר"מ שטרנבוך יצא בחריפות כנגד החוק והמשמעויות שהוא מביא עמו.

בדברים חריפים שנשא אמר הראב"ד: "בשבוע האחרון הזדעזעתי מחילול ה' שאין כמוהו" אמר הגר"מ שטרנבוך, "חוק שנעשה בשיתוף פעולה של חרדים ה"י, כשחוקקו חוק יסוד על הציונות ומהות מדינת ישראל, 'חוק הלאום', וכתבו בו דברי חירוף וגידוף שישיבתנו בארץ ישראל היא כדי 'לממש את שאיפת העם היהודי להגדרה עצמית על פי מורשתו התרבותית וההיסטורית' - ולקחו מקום קדוש כארץ ישראל המיועד לעבודת השי"ת והשתמשו בו למקום לאומי להעמדת מדינה ציונית",

"וכדרכם אף לא הזכירו כלל שמו של הקב"ה כלל", המשיך הגר"מ שטרנבוך, "אלא הזכירו הדגל וההמנון שלהם וסמלי המדינה וחגיהם וכיוצא בזה, וגרועים הם מהאומות שמזכירים את שם הקב"ה בכתבי יסוד מדינתם ועצמאותם. וחילול ה' נורא ואיום – שבעולם כולו תולים שהחרדים הסכימו לחוק בטענה שקיבלו רשות מגדולי ישראל לחלל שם אלוקינו בפרהסיה ולהכריז שארצו הקדושה שעיניו בה מראשית השנה ועד אחרית שנה איננה אלא מקום לאומי להעמדת מדינה ציונית לעשותינו עם ככל העמים וגוי ככל הגויים רח"ל, ומה גדלה החרפה שרק על ידי עזרת החרדים חוקקו החוק מכוח הרוב, אוי לאוזניים שכך שומעות".

"ומה עוד", אמר הראב"ד, "החרדים אישרו בחוק זה שהמשטר יהא דמוקרטי - שכל אחד ינהג כדתו, ומעתה לא יוכלו החרדים למחות כנגד הרבה פרצות בדת שעושים בשם הדמוקרטיה כגון תמונות תועבה וכיוצ"ב ולטעון שהדבר מפריע לנו, שהלא הם עצמם הסכימו לחופשיים שכל אחד יעשה כרצונו, והרפורמים כבר דרשו השבוע בשם חוק זה לבטל הזכות הבלעדית של החרדים לגירות וגיטין וקידושין, ולהכיר גם בגיטין וקידושין שלהם, ואוי לנו להיכן הגענו, שהחרדים הקימו בידם את הגזירה, והסכנה גדולה ביותר בחוק כזה הנקרא 'חוק יסוד' המסור להכרעת ערכותיהם (בג"ץ) בכל שאלה שתתעורר איך לפרש החוק".

"זה חילול ה' גדול מאוד שלא שמענו מארץ ישראל או מחוץ לארץ מספיק קול מחאה שישמע בכל העולם להשבית חרון אף וחמה, ובפרט בשעה כזאת שהחרדים עצמם הסכימו לחוק זה, החובה מוטלת עלינו ביתר עוז להשמיע קול מחאה להוכיח קבל עם ועדה שאין לנו שייכות לזה, וח"ו "היו לא תהיה אשר אתם אומרים ככל העמים בית ישראל".

לסיום אמר הראב"ד: "אין לי מנוחה לא יום ולא לילה מחילול ה' הנורא בשעה שעוד נתלים בשם גדולי תורה, ואני מצפה לשמוע קול מחאה בארץ ישראל ובחו"ל שיכריזו שישבתינו וזכותינו בארץ ישראל איננה לעשות ממנה 'לאום' וכדומה אלא רק לקיים מצוות ולעבוד בה את הקב"ה, ובזה נשבית חרון אף ה' וחמה".

הרב משה שטרנבוך חוק הלאום מתקפה חילול השם העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד