י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי 3 שנות חשד

עינוי דין מיותר הגיע לסיומו: גל הירש - נקי מאשמה

לאחר 3 שנים של סחבת: התיק נגד התא"ל במילואים שנחשד - ייסגר • הירש: "אני נרגש"

גל הירש
גל הירש צילום: יח"צ

תיק החקירה נגד תא"ל במילואים גל הירש, שנחשד בהלבנת הון - יסגר. כזכור, וכפי שדווח כאן ב'בחדרי חרדים', החקירה נגד הירש נפתחה לפני שלוש שנים, כשהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע שהוא מועמד מטעמו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

במשטרה הבינו שלא התגבשה תשתית מספקת להעמיד את הירש לדין בגין הלבנת הון, וככל הנראה הפרקליטות תחליט סופית על סגירת התיק. ב'הארץ' דווח כי המשטרה מצאה תשתית ראייתית נגד חשודים אחרים בתיק. הדיווח על הכוונה לסגור את התיק פורסם לראשונה בתאגיד השידור 'כאן'.

כזכור, לפני שלוש שנים בעת שהשר ארדן הודיע כי גל הירש הוא המועמד המועדף עליו לתפקיד המפכ"ל, יצאו נגד המינוי עשרות קצינים בכירים לשעבר ובהווה, וטענו שמינוי מחוץ למשטרה, הוא מינוי של חוסר אמון במשטרה עצמה. המינוי של הירש נעצר בשל חקירה שנפתחה נגדו בגין חשדות שונות שהתבררו כעורבא פרח.

מי שהיה מפקדו של הירש במלחמת לבנון השניה יצא להגנתו: האלוף במי"ל ומי שהיה אז ח"כ, אייל בן ראובן אמר: "תא"ל גל הירש הוא האיש נכון במקום הנכון ובזמן הנכון להוביל את משטרת ישראל לאור האתגרים הגדולים הצפויים לה לאחר תקופה קשה. אני מברך את השר ארדן על החלטתו הנועזת והנכונה" אמר אז בן ראובן.

"פיקדתי על גל במלחמת לבנון השניה, ראיתי אותו מוביל אנשים בשדה הקרב, במצבים קשים. ראיתי את גל מחנך קצינים וראיתי אותו כאיש של ערכים, הישגים מבצעיים ודוגמה אישית".

"אני מבין את האכזבה והביקורת במשטרת ישראל על כך שמגיע מינוי חיצוני למשטרה. אך משטרת ישראל זקוקה לניעור, לתיקון ולחשיבה יצירתית לדרך אחרת. גל הירש הוא האיש הנכון לבצע זאת. נתמוך בו, נעמוד מאחוריו, אנחנו נבחרי העם. אין לי ספק בהצלחתו" סיכם בן ראובן.

לאחר פרסום הידיעה על כוונה לסגור את התיק נגד תא"ל במיל', גל הירש, החלו קריאות ברשת למנות את הירש למפכ"ל הבא אחרי אלשיך.

התגובות על סגירת התיק במערכת הפוליטית:

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של 'חברת החדשות' צייץ בטוויטר: "‏במקום דמעות התנין הרטרואקטיביות על גל הירש, דמעות שלא הוזלו בזמן אמת, יש פתרון אחד ויחיד לתקן את המעוות: גל הירש למפכל הבא".

יעקב אחימאיר: ‏"מי ישלם את המחיר על עינויי משפחת גל הירש? מי יתן את הדין? האם ענין אומלל זה ייחקר עד הסקת מסקנות? לטיפולך השרה שקד, לא למרוח".

כרמלה מנשה: "‏מוטי גילת פרסם ב'כאן חדשות' כי אחרי שלוש שנים וחצי תיק החקירה נגד תא"ל במי"ל גל הירש יסגר. הרסו לו את הבית את העסקים את החיים רק בגלל שניבחר למפכ"ל".

ח"כ נחמן שי, המחנה הציוני: ‏"תחשבו פעם, איך הרסו את הקריירה של גל ופגעו בו פגיעה אנושה. איפא מבקר המדינה כשצריך אותו?".

‏תגובתו של גל הירש שפורסמה בתאגיד 'כאן': "אחרי שלוש שנים אין לי מילים, אני נרגש".

גל הירש חקירות חשדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד