כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא תמיד יש כלי"

האבלים שאלו: מה עם הברכה? בן הרבי השיב

הגרי"ד אלתר מגור עונה במכתב מפורט לבני משפחת שטייר מבית שמש, שאביהם נפטר בגיל צעיר, מדוע ברכת הצדיקים והבטחתם לא תמיד מתקיימת. פרסום ראשון

הגרי"ד אלתר. צילום: שוקי לרר
הגרי"ד אלתר. צילום: שוקי לרר

השבר הכבר שפקד את משפחת שטייר מבית שמש בהילקח מהם ראש המשפחה, האברך הצעיר רבי ישראל ז"ל, מפארי חסידות גור בעיר ומגדולי תלמידי החכמים שבה, שנפטר לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו, הביאה את בני המשפחה לשאול מדוע ברכת הצדיקים שבירכו את החולה שיתרפא וכן הבטחתם שיבריא - לא התקיימו. 

מי שענה לשאלה הקשה הוא הגאון החסיד רבי יצחק דוד אלתר, בן האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור זצוק"ל וראש כולל להוראה של חסידי גור בבני ברק, שבמכתב בן חמישה סעיפים, המתפרסם בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים', מסביר את הדברים, באופן מפעים, המחזק את האמונה בצדיקים ובבורא עולם. 

'בחדרי' מביא את מכתבו, שנשלח לבני המשפחה, כשבהוראת שעה לבנו רבי ישראל מרדכי מבית שמש, הוא כותב כי אפשר להראות את הדף לכל מי שזקוק. וכך כותב הגרי"ד:

"א. כ"ק ה'בית ישראל' היה בביקור חולים אצל החסיד רבי לייבל וייסבום ז"ל כשבועיים לפני פטירתו ואמר לו הריני מבטיח לך שתבוא אצלי עוד נסיעות וכשיצא פנה לר"ב קורניק ז"ל ואמר לו אני יודע שהוא עומד להסתלק אך מה לא עושים בשביל לחזק יהודי". 

"וכך גם היה אל אבי מורי ה'פני מנחם' שאמר ליהודי בטלפון בערב שבועות 'תתפוס אותי במילים שהבטחתי לך לזכות לשמחה אצל נכדך' וכשסיים השיחה אמר לי מה אני לא יעשה בשביל לחזקו ואע"פ שאני יודע שימיו ספורים". 

"ב. כל אדם סופו למות, ולפי הרופאים הרבה פעמים אין לו תפקוד יותר מכמה חודשים או ימים ועל ידי ברכת הצדיק לרפואה שלמה זוכה לעוד אריכות ימים ולפעמים גם לזכות להשיא את יוצאי חלציו על אף שסופו מת מאותו מחלה". 

"ג. מי לנו גדול ממשה רבינו ע"ה שהתפלל תקט"ו תפילות ולא הועיל, כן ברכת צדיקים הוא כעין תפילה ולפעמים מועיל לגמרי, לפעמים למחצה, ולפעמים גם זה לא". 

"ד. יש פעמים שזה בבחינת מאמר הנביא אלישע 'וה' העלים ממני', שלאחר שמת בן השונמית ובאה אליו שאל לה השלום לילד, ועיין במשך חכמה מה שכתב בזה". 

"ה. ברכת צדיק הוא כעין ברכה מהשי"ת ולא תמיד יש כלי לקבלה, ולפעמים זכות המקבל עדיין לא מספיק לקבל הברכה".

הרב אלתר הפני מנחם טרגדיה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד