י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מי שתוקף אותם טועה"

הרבנים קיבלו גיבוי מפתיע - ממנהיג הדרוזים

רבני הציונות הדתית קיבלו גיבוי מפתיע מול מתקפות אותם הם סופגים, מכיוונו של מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השייח' מואפק טריף

הרבנים קיבלו גיבוי מפתיע - ממנהיג הדרוזים
השייח' טריף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רבני הציונות הדתית, שסופגים בימים האחרונים ביקורת מצד גורמים שונים על מכתב שפרסמו, זוכים כעת לגיבוי מכיוון בלתי צפוי - מנהיגה של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מואפק טריף.

"כמו שכל צד רוצה להיאבק על עמדתו, כך הרבנים. הם נאמנים לשמור על הדת ועל הערכים הדתיים ונאבקים על עמדתם. הם אומרים לאנשים מה מותר ומה אסור. הוטל עליהם מאלוקים לשמור על הדת ולשמור על הערכים הבסיסיים. מי שתוקף אותם, אני חושב שהוא טועה", אמר השייח'.

טריף, שדיבר בראיון לתכניתו של מנדי ריזל ב'רדיו FM101.5', הוסיף בין השאר: "זה עניין דתי. כל אדם באמונתו יחיה. אנחנו, אצלנו זה אסור מבחינה דתית".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לביקורת העולה מכיוונם של הדרוזים בנושא חוק הלאום, ואמר: "לעומת הדברים המקוממים ששומעים מדוברי השמאל שתוצאתם היו ניגוח המדינה היהודית, נוגעים לליבי רחשי ליבם של אחינו ואחיותינו בני העדה הדרוזית".

"אני רוצה לומר להם: אין בחוק הזה דבר שפוגע בזכויותיכם כאזרחים שווים של מדינת ישראל, ואין בו דבר שפוגע במעמד המיוחד של העדה הדרוזית בישראל. עם ישראל, ואני בתוכו, אוהב ומוקיר אתכם. אנחנו מעריכים מאוד את השותפות ואת הברית בינינו", הוסיף ראש הממשלה.

"אני ער לרחשי הלב שמגיעים מקרב בני העדה. לכן אני נפגש בימים האחרונים עם ראשי העדה ואמשיך בהידברות זאת גם היום, כדי למצוא פתרונות שיענו לתחושות ויתנו ביטוי לשותפות המיוחדת בינינו. אני מבטיח לכם ששותפות גורל זאת רק תלך ותתחזק".

במקביל נפגש ראה"מ, יחד עם השרים יריב לוין ואיוב קרא, היום עם ראשי מועצות מהמגזר הדרוזי, בפניהם הכריז נתניהו: "ישנם ניסיונות בלתי פוסקים לבטל את הגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. חוקקנו את חוק הלאום כדי להבטיח שישראל תשאר מדינת הלאום של עמנו - זאת תכלית הקיום של המדינה".

"החוק לא גורע כהוא זה מזכויות הפרט של אף אחד, הוא נועד לעשות את האיזון המשפטי הדרוש שהגיע הזמן לעשותו על מנת להבטיח את צביונה של מדינת ישראל. אתם מתארים תחושות אמיתיות ואנחנו נדרשים לפתרון. אני אמשיך בהתייעצויות, נקים צוות בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ ונביא בהקדם המלצות לפעולות שיחזקו את הקשרים החשובים בינינו".

.

דרוזים בנימין נתניהו הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד