כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחקר מגלה: אכיפה משטרתית עשויה להפחית תאונות עד 50%

על פי עמותת אור ירוק, אכיפה אפקטיבית הכוללת נוכחות מאסיבית וחשיפה ראויה, יוצרת הרתעה וגורמת לנהגים להבין כי הסיכוי שייתפסו בעת ביצוע עבירה הוא גדול ותתלווה לו סנקציה קשה. וידאו לצפיה

מחקר מגלה: אכיפה משטרתית עשויה להפחית תאונות עד 50%



תאונות רבות נגרמות כתוצאה מאי ציות לחוק של משתמשי הדרך. מדובר במגוון רחב של עבירות שניתן להימנע מהן בקלות: חגירת חגורות בטיחות, נהיגה במהירות מופרזת, ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. לכן, אכיפה משטרה הינה אחת מאבני היסוד של שמירת הבטיחות בדרכים. המשטרה הינה הגורם היחידי המוסמך לאכיפת חוקי התנועה שנועדו למנוע תאונות או לצמצם את חומרתן.

מחקרים בעולם מלמדים כי אכיפה משטרתית עשויה להפחית את מספר תאונות הדרכים ב-30%-50%. אכיפה אפקטיבית הכוללת נוכחות מאסיבית וחשיפה ראויה, יוצרת הרתעה וגורמת לנהגים להבין כי הסיכוי שייתפסו בעת ביצוע עבירה הוא גדול ותתלווה לו סנקציה קשה. הגדלת תקציב המשטרה ושיפור האמצעים העומדים לרשותה, לשם אכיפת חוקי התנועה יביאו להגדלת אפקטיביות אכיפת המשטרה, למניעת ביצוע עבירות תנועה ולהפחתת תאונות הדרכים. בעמותת אור ירוק מוסיפים: "תכליתה של אכיפת המשטרה הינה למנוע ביצוע עבירות תנועה ובכך למנוע ולצמצם תאונות, פציעות ומוות בכבישים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד