י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוף סוף: הקוקדיוסטטים יוצאים מהעוף

אברהם רוזנברג, מנהל השיווק של מותג נתח, מגיש לנו עד הפה את העוף הטבעי של נתח ומבטיח חווית לעיסה חדשה

סוף סוף: הקוקדיוסטטים יוצאים מהעוף
צילום: פיקסביי

די לקיפוח, בשוק הכללי בארץ, כבר התחברו אליו מזמן ונוצרה לו קהילת מעריצים כמעט מושבעת. אך לשוק החרדי הוא מגיע רק עכשיו, קצת-הרבה באיחור, אבל חדור אמביציה ורצון להראות לך מה הוא שווה.

העוף הטבעי של נתח.

אברהם רוזנברג, מנהל השיווק של נתח והאיש שמאחורי המהפכה הזו, מגיש לנו צלחת סרוויס עטורה בירק, חסה וגזר, כאשר במרכזה מזדקרים להם כרעיים מעלי אדים מסתלסלים ומדיפי ניחוח שקשה להישאר אדיש מולם.

מבעד לשכבת התיבלון המרוחה על העוף, אני מבחין בגוון השונה של העוף. צח, בוהק ולבנבן, לעומת הצבע הצהבהב המאפיין את העופות הרגילים.

רגע לפני שאני טועם, אני מוכרח להבין מה יש לי בצלחת.

אברהם, האם זה אותו עוף המוכר לנו?

"לגמרי. הוא מאותו זן של העופות המוכרים, אך הגידול השונה שלו – גורם לו לתוספת של ערכי בריאות, מה שלא מפריע לטעם: לכשתטעם תגלה חווית לעיסה עדינה ומרקם רך יותר מהעוף הרגיל.

שים לב לצבע הבהיר והנקי, שהוא רק אינדיקציה למה שקורה בתוככי גופו של העוף, שאכן גדל על מזון טבעי ו'נקי' יותר, שמשפיע כפועל יוצא על חזותו הנאה של העוף.

אז הוא לא רק 'ללא אנטיביוטיקה'?

"האנטיביוטיקה, ההורמונים, הקוקדיוסטטים (חומרים כימיים האמורים להבטיח מניעת מחלות בלול הצפופים של העופות הרגילים) אותם העוף הטבעי של נתח לא צורך כמזון – הם רק רשימת ה'סור מרע'.

"אבל החידוש המרכזי של העוף הטבעי של נתח, הוא דווקא ב'עשה טוב'. בערכים התזונתיים המשופרים של העוף, בשומן המופחת, במזון הבריא והמזין אותו צורך העוף, בדגנים אותם הוא אוכל, בתוספות מיצויי שמנים מבריאים ובתוספי תזונה פרוביוטיים (חיידקים 'טובים') אותו הוא מקבל לקינוח ובתנאי הגידול המרווחים שלו, שמצמצמים את התחלואה בלול.

אז העוף הזה הוא בעצם פצצת בריאות?

"כן, הוא פצצה, בראש ובראשונה הוא פצצת טעם עסיסית, והוא מתאים לכל סועד ולכל משפחה אנינת טעם. קיבלתי דיווחים נרגשים על ילדים 'סרבני אכילה' שברגע שרק טעמו את העוף הטבעי – הם בקשו עוד ועוד...

"ומכאן לערכים הבריאותיים. בדיקות מעבדה שנערכו על עופות דומים, גילו שהעוף הטבעי אכן מכיל נתונים בריאותיים לא רגילים:

"התגלה כי עוף טבעי מכיל 141 קלוריות ל- 100 גרם וזאת לעומת עוף שגדל בתנאים רגילים ומכיל, לפי נתוני משרד הבריאות, 215 קלוריות ל- 100 גרם עוף. (הפחתה של 35% בכמות הקלוריות).

"פער נוסף נמצא בכמות השומן: 8% שומן, בהשוואה לעוף שגדל בתנאים רגילים, ומכיל, לפי נתוני משרד הבריאות, 15.6% שומן!

"אך השיא הוא בחומצות שומן אומגה 3: עופות טבעיים נמצאו כמכילים 41 מ"ג חומצת שומן אומגה 3 לכל 100 גרם עוף. אומגה 3 ידוע בתרומתו לדילול הדם ולהורדת רמות הכולסטרול ושומני הדם.

איך מגיב השוק החרדי לבשורה?

"העוף החדש עושה ברגעים אלו את צעדיו הראשונים. הלקוח החרדי הוא 'נסיין'. אוהב לנסות בעצמו, לטעום ולהתרגש. קיבלתי כבר דיווחים ראשונים על טעימות של בשלנים, שפים ושפיות. קחו למשל את אביגייל מייזליק, השפית של הציבור החרדי שטעמה ויצאה מוקסמת, תקשיבו לה: 'טעמתי את העוף הטבעי של נתח, ומדובר בחוויה אחרת. נתחיל בנראות שלו - רואים על הבשר שהוא לא גדל בצפיפות... הוא 'מדושן עונג', כל חלק שלו יותר מוצק, יותר יציב, והטעם? פשוט עונג. מרקם חלק חלק שממלא את הפה, טעם עשיר יותר, והרבה יותר נוכחות לטעם של העוף'.

מי קהל היעד?

"מי שחשובה לו איכות העוף. הצרכן החרדי מזהה מצוין את האיכות, ואת זה אנו יודעים כבר מבשר הבקר של נתח. שים לב לחותמת הכשרות של הרב רובין שליט"א שחוצה מגזרים כחוט השני וזוכה לאימון גבוה בקרב כל הקהילות, חסידיות, ליטאיות ואפילו בני עדות המזרח שיודעים שהרב רובין מקפיד מאוד בביצוע מוקפד של 'שיטת בית יוסף' עם כל החומרות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד