י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בליל שבת: הגנבים פרצו לשטיבלך ושדדו מארון הקודש | צפו

קבוצת גנבים פרצה בליל שבת האחרון לשטיבלך בעיר הבריטית מנצ'סטר וניסתה לחדור לארון הקודש. לאחר שלא הצליחו, השחילו את היד בין הסורגים ולקחו מה שהצליחו. צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה

בליל שבת: הגנבים פרצו לשטיבלך ושדדו מארון הקודש | צפו
הגנב מנסה לפרוץ את ארון הקודש, ויוצא עם שלל

ביום שבת קודש האחרון, שני גנבים שהגיעו לבית הכנסת "שטיבלך" שבמאנצ'סטר, בשכונה החרדית פרסטוויטש, הצליחו לגנוב שני רימונים ואצבע מכסף.

על פי צילומי מצלמות האבטחה בבית הכנסת, נראה גנב בתוך בית הכנסת מוציא דרך הדלת המסורגת רימוני ואצבע מכסף, הגנב יוצא החוצה באור יום כשהשעה 5 לפנות בוקר, ונעלם עם החפצים הגנובים.

מתנדב ארגון השומרים, שלמה ליברמן, מספר ל'בחדרי חרדים' על הגניבה: "ראינו בצילומי האבטחה רכב טרנזיט, שהגיע בשעה 3 לפנות בוקר. הברנש שנהג המתין שעתיים מסביב לבית הכנסת, ובשעה חמש הגיע ברנש נוסף עם קפוצ'ון על חצי פניו, השחיל כרטיס אשראי בתוך המנעול - נראה שהוא ידע בדיוק איך לפתוח את הדלת. הוא נכנס פנימה, ניסה במשך 8 דקות לפרוץ את הדלת המסורגת ולא הצליח, אז הוא גנב מה שהצליח כשהושיט את ידו לתוך ארון הקודש".

"בבוקר, כשראשוני המתפללים הגיעו, הם ראו את ניסיון הפריצה, הם לא הזעיקו משטרה, בגלל השבת, אך מישהו אחר קרא לשוטרים, או אחד השכנים הגויים, או מישהו ניגש לשוטרים שנסעו ברחוב וסיפר להם על הגניבה, קרוב לבית כנסת יש אקדמיה של שוטרים, ונוסעים פה הרבה שוטרים", הוא מוסיף.

הגנבים עדיין לא נתפסו, המשטרה יחד עם ארגון השומרים החרדי וארגון השמירה היהודי CST, בודקים האם הגנבים ביצעו עוד גניבות במהלך הלילה של ליל שבת.

 

שוד בית כנסת מנצ'סטר ספרי תורה כלי כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד