כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרב נפגש עם השרה

יהודי גרמניה בקרב בלימה מול האנטישמיות

כך נבלום את האנטישמיות בקרב הדור הצעיר: רבה של ברלין נפגש עם שרת הנוער והמשפחה של גרמניה והעלה שורת הצעות למלחמה בתופעה המדאיגה

יהודי גרמניה בקרב בלימה מול האנטישמיות

קרב הבלימה של הקהילה היהודית בברלין נגד האנטישמיות נמשך. רב הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל, נפגש עם שרת הנוער והמשפחה של גרמניה בכדי לדון בנושא הבוער.

הפגישה נערכה זמן ממושך, ובמהלכה העלה הרב טייכטל מצדו שורת הצעות שנועדו לנסות ולגדוע את נגע האנטישמיות בקרב הדור הצעיר במדינה.

אחת ההצעות, שקסמו במיוחד לשרת הנוער, היתה הבאת משלחות של תלמידים מכל רחבי המדינה לבתי הכנסת בברלין, בכדי שיראו מקרוב איך נראה בית התפילה היהודי וישמעו מספר מושגים יהדות בסיסיים.

"ביקור של תלמידים ומגע שלהם עם רבנים, אפילו אם מדובר בביקור חד פעמי, יכול לשנות את כל התדמית של הדור הצעיר על העם היהודי", אומר הרב טייכטל.

הצעה נוספת שהעלה הרב טייכטל במהלך הפגישה, עסקה בביקור של רבנים בבתי ספר, שם יעבירו הרצאה מיוחדת על העם היהודי ויספקו לתלמידים הצצה על חייהם של היהודים.

בסיום הפגישה, השרה אמרה שהיא תעשה הכל בכדי שמשרדה יקדם את הנושא, וזאת במטרה לתרום לשלום ולשגשוג בברלין.

בתקופה הקרובה צפוי הרב טייכטל להיפגש עם אישים נוספים, במטרה להביא לשיתוף פעולה פורה בין הרשויות שיעבדו יחד בכדי לטפל בתופעת האנטישמיות שטרם ירדה מסדר היום.

המלחמה בגרמניה באנטישמיות מגיעה לשיאים חדשים, לאחר שבחודשים האחרונים יהודים הותקפו בשורה של מקרים שונים, כשהתוקפים כולם מהגרים מוסלמים, מנסים רבני הקהילות להוריד את כמות התקפות, על ידי דיאלוג עם הצעירים.

לפני שבועיים הכו שוטרים בעיר בון שבמערב גרמניה בטעות מרצה יהודי לפילוסופיה, לאחר שגרמני ממוצא פלסטיני תקף אותו כי הוא חובש כיפה.

כשהפלסטיני הבין שהמשטרה בדרך, הוא ברח מהמקום, המרצה רדף אחריו, והשוטרים הגרמנים עצרו את המרצה והיכו אותו בפניו, לאח שחשבו בטעות שהוא זה התוקף.

מפקדת משטרת בון, התנצלה וכינתה את המקרה "אי הבנה איומה ונוראה". מפקדת משטרת בון הוסיפה להודעת ההתנצלות שלה, "אנחנו בודקים איך זה קרה, אנחנו לא יודעים עדיין איך קרתה הטעות הזאת".

תקיפות נוספות נגד יהודים בחודשים האחרונים, כשלפני שבועיים הרב מנחם מנדל גורביץ שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה, הותקף בידי מספר נערים ממוצא אפריקני בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון. "הם קראו לעברי 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי, צעקו, 'תשחררו את פלסטין', וקריאות נוספות" סיפר הרב.

הרב מנחם מנדל גורביץ שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה, הותקף בידי מספר נערים ממוצא אפריקני בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון. הנערים קראו לעברו 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי, צעקו, 'תשחררו את פלסטין', וקריאות נוספות.

לפני כחודשיים נערה יהודיה נרצחה על ידי שני מהגרים מוסלמים בגרמניה. לאחר שפגעו בה קשות, רצחו אותה השניים והשליכו את גופתה, שנמצאה רק כעבור שבועיים.

לפני עשרה ימים יהודי שחבש כיפה בעיר הגרמנית דיסלדרוף, הותקף על ידי כנופיית מהגרים מוסלמים מצפון אפריקה. התוקפים קיללו והכו את היהודי, ששמו לא פורסם.

על פי הדיווח בכלי תקשורת בגרמניה, קבוצה גדולה של מהגרים תקפה את היהודי, כשהם גורמים לו ל"פציעות כואבות". התוקפים היו כולם צעירים, בגילי 18-23.

ובמקרה נוסף, הוכה יהודי ממוצא סורי בברלין לפני כחודש, האיש בן ה-25 סיפר למשטרה כי נכנס לוויכוח עם שבעה גברים ושלוש נשים. לאחר שהם זיהו כי הוא עונד שרשרת של מגן דוד, אחד מהגברים נתן לו אגרוף, תוך שהוא קורא לעברו קריאות אנטישמיות. היהודי החל לברוח, אך נפל, וחטף אגרופים נוספים ובעיטות על ידי מספר אנשים נוספים בקבוצה.

מספר תקריות נוספות שערערו אף הן את ביטחונם של יהודי גרמניה. כך, הוכה לפני מספר חודשים אדם חובש כיפה ברחוב בברלין, ישראלי נוסף הוכה באמצעות בקבוק זכוכית בברלין לפני כחודש וחצי על ידי מספר מוסלמים, לאחר שדרשו ממנו לכבות שיר ישראלי שהשמיע בפלאפון שלו בתחנת הרכבת. בנוסף, תלמיד יהודי בבית ספר בברלין עבר התעללות לאורך חודשים ולא זכה ליחס מההנהלה, כאשר מספר תלמידים קוראים לעברו קריאות אנטישמיות, ואומרים לי בין השאר כי הוא צריך לחשוב על משפחתו שנשרפה בשואה.

אנטשימיות ברלין גרמניה הרב יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד