כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסמן את היעד הבא?

טראמפ: "אם באיראן רוצים, אני אפגש איתם"

אחרי שהדהים את העולם כשנפגש עם יריבו המר ביותר קים ג'ונג און, טראמפ קורץ לאיראן לעשות את הדבר הנכון להם ולעולם ולהיפגש עמו ללא תנאים מוקדמים

טראמפ: "אם באיראן רוצים, אני אפגש איתם"
טראמפ \ רוחאני צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד ג'יי טראמפ לא רואה ממטר, בזמן שנאם במסיבת עיתונאים כשלצידו ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, הוא תקף את התקשורת שלא סיקרה בצורה חיובית את הפגישה שלו עם הנשיא פוטין, וטען שהיתה לו פגישה נהדרת.

טראמפ אמר שהוא מוכן להפגש עם כולם, גם עם נשיא איראן, "אם הם רוצים להיפגש אני מוכן, אבל אני לא חושב שזה הזמן המתאים, יש להם הרבה בעיות".

"אני נפגשתי עם ראשי נאט"ו, אני בעד להיפגש עם כולם, העסקה עם איראן היתה גרועה, והם במצב לא טוב, אם הם רוצים להיפגש אני מוכן, אני לא עושה מפגשים מחוזק או מחולשה, זה דבר טוב להיפגש, אבל פגישה שתועיל, לא פגישה עם בזבוז נייר וחתימות, אני מוכן להיפגש איתם מתי שהם רוצים ללא תנאים מוקדמים, זה טוב לנו וטוב להם וטוב לעולם".

כזכור, לפני כחודש נפגש טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה, כשכל העולם לא האמין שפגישה כזו יכולה לצאת אחל הפועל, לאחר ששני המנהיגים איימו להשמיד אחד את השני, טראמפ וקים עשו את הבלתי יאמן ונפגשו.

בציוץ שפרסם טראמפ בשבוע שעבר בעקבות איומים מצד נשיא איראן רוחאני על ארה"ב, צייץ לו טראמפ תגובה חריפה במיוחד: "לעולם, אבל לעולם אל תאיים שוב על ארה"ב, ולא, תסבול מהשלכות שרק מעטים סבלו מהן לאורך ההיסטוריה, תיזהר".

ביום חמישי שעבר מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות קאסם סולימאני איים על טראמפ ישירות, ואמר, "בתור חייל אני אגיב על איומיו של טראמפ נגדינו, אם הוא רוצה להשתמש באיומים, שיפנה את האיומים אליי, לא לנשיא רוחאני".

קאסם איים כי אם טראמפ יפתח במלחמה, הוא יסיים אותה. כזכור, פסגת טראמפ וקים התקיימה לאחר איומים אחד נגד השני, אז מי יודע אם גם כאן יקרה אותו הדבר.

 

איראן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד