י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לקראת הקעמפ של בני העלייה

ראש הישיבה: "בין הזמנים מסוכן יותר לאסונות"

הגרי"ג אדלשטיין קיבל בביתו את גדולי ראשי הישיבות שהציגו בפניו שאלות לקראת קעמפ בני העלייה ושמעו ממנו מספר הדרכות • בין היתר אמר הגרי"ג לראשי הישיבות כי "בין הזמנים הוא זמן מסוכן יותר לאסונות כי יש פחות תורה, הלימוד מגן על כולם" | 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

ראשי הישיבות במעונו של הגרי"ג אדלשטיין. צילום: באדיבות המצלם
ראשי הישיבות במעונו של הגרי"ג אדלשטיין. צילום: באדיבות המצלם

בין הזמנים קיץ תשע"ח: הגאון רבי צבי דרבקין - ראש ישיבת גרודנא, הגאון רבי אברהם יצחק קוק - ראש ישיבת מאור התלמוד, והגאון רבי חזקיהו משקובסקי - משגיח ישיבת אורחות תורה, הגיעו למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כדי לשמוע הדרכות לתלמידי הישיבות לימי בין הזמנים.

ראשי הישיבות הגיעו בכדי לשמוע מראש הישיבה את ההנהגות הראויות לתלמידי הישיבות בבין הזמנים וכן כדי לקבל כללים והנחיות לעיצוב צורתם של בני הישיבות, משתתפי הקעמפ, שייפתח בסוף השבוע בקמפוס 'כרם ביבנה' בהשתתפות גדולי ראשי הישיבות.

במהלך ההתייעצות הציגו בפני ראש הישיבה את התכנית הרוחנית של הקעמפ, המיועד לבני עליה, מיסודם של זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה והגאון רבי שמואל יעקב בורשנטיין זצ"ל.

בדברים שפורסמו הבוקר (שלישי) בעיתון 'יתד נאמן' נכתב כי בתשובה לשאלה 'מה ללמוד בבין הזמנים, השיב הגרי"ג כי "הגמרא אומרת 'כי אם בתורת ה' חפצו' שצריך ללמוד לפי חפצו וטבעו, כי זה מושך אותו ועושה לו חשק ללמוד".

עוד אמר הגרי"ג כי "גם באמצע השנה אין כללים בזה, וכל בחור לפי טבעו. יש בחורים שלומדים ש"ס ויודעים. יש בחור אצלנו בשיעור א' שגמר ש"ס, ויש הרבה בחורים שמאוד נהנים בזה".

ראשי הישיבות שאלו לגבי בחור שרוצה ללמוד גם בבין הזמנים כל היום, האם צריך להגיד לו לנוח? וראש הישיבה השיב כי "יש כאלו שבלימוד ממושך מאוד נחלשים קצת, כי מי שלא ישן מספיק או שהמוח לא נח הרי הוא נחלש וצריך גם לנוח".

מצד שני, הבהיר הגרי"ג כי "ברור שמי שכלל לא נחלש ובכוחו ללמוד, שיעשה זאת - אבל שילמד גם דברים חדשים ומעניינים כדי זה מה שיאוורר אותו".

במהלך השיחה הממושכת שאלו ראשי הישיבות אודות המכתב שכתבו גדולי הדור שעבר, הקורא ללמוד לכל הפחות ארבע שעות ביום בימי בין הזמנים והשאלה כיצד לנהוג כיום. ראש הישיבה השיב כי זהו המינימום וארבע שעות נועדו למי שקשה לו ללמוד יותר, אבל בלי זה, צריך ללמוד יותר.

בהתייחסו לשאלה במה יש לחזק ולרומם את הבחורים בימים אלו אמר הגרי"ג כי בני הישיבה מזכים את כל העולם, וכי בין הזמנים הוא זמן מסוכן יותר לאסונות כי יש פחות תורה ולכן צריך לדעת שלימוד התורה מגן על כולם".

הרב גרשון אדלשטיין בין הזמנים קעמפ הרב אברהם יצחק קוק אסונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד