ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בשורה לתלמידים ולהורים

משרד החינוך בהכרזה: סוף לשיעורי הבית

האם שיעורי הבית יעלמו מבתי הספר? חוזר מנכ"ל של משרד החינוך בהוראה למורים: אל תענישו על אי הכנת שיעורי בית ואל תתנו שיעורי בית אלא תעודדו קריאה ומשחקים חוויתיים

משרד החינוך בהכרזה: סוף לשיעורי הבית
pixabay

משרד החינוך הטיל פצצה. בחוזר מנכ"ל שנשלח הבוקר (שלישי) נכתב כי אין להעניש את תלמידי בתי הספר היסודיים שלא הכינו שיעורי בית.

בחוזר המנכ"ל שהופץ, הורה המשרד לבתי הספר שלא לתת שיעורי בית בכתב לשעות אחר הצהריים, ואם בכל זאת ניתנים שיעורים, יש לצמצם את כמות המשימות והיקפן. במקום שיעורי בית, ממליץ משרד החינוך לעודד את התלמידים לקרוא יותר בשעות שאחרי שעות הלימודים.

את שיעורי הבית שכן ינתנו ושיכללו בעיקר מטלות קריאה, ממליץ משרד החינוך לתת בהדרגה כשבכתה א' ינתנו שיעורים שמשך הכנתם הוא 10 דקות ובכל שנה להוסיף עשר דקות, עד שבכיתה ו' התלמידים יקבלו שיעורים שמתאימים לשעת עבודה.

במהלך השנים האחרונות פורסמו מחקרים שונים שטענו כי לשיעורי בית אין השפעה על הישגיהם הלימודיים של התלמידים, הורים רבים מרגישים שהרמה של השיעורים לא מותאמת לילדים וכי הם נאלצים לשבת וללמד את הילדים את החומר והתלמידים עצמם רואים בשיעורים עול מעיק ולא תמיד מבצעים אותם, כך שלא מעט מהם מברכים על הוראת משרד החינוך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד