י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת ההקלטות > זעם מבית ומחוץ

בכיר בקואליציה נגד גפני: "עובד מהבטן ועושה נזק"

סערת ההקלטות והתמלולים מדבריו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני - ממשיכה לעורר זעם • לאחר ההכחשה הרשמית של 'הליכוד', בכיר בקואליציה תוקף בחריפות בשיחה עם 'בחדרי' את גפני: "הנזק שהוא עושה לציבור שלו - עם הפטפטת והשליפה מהמותן - הוא רב על התועלת"

בכיר בקואליציה נגד גפני: "עובד מהבטן ועושה נזק"
גפני ונתניהו, הדיל וההקלטות צילום: Yonatan Sindel/Flash90, pixabay

הדיל שחשף יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני, שלכאורה נרקם בין המפלגות החרדיות לבין ראש הממשלה - סביב התמיכה בחוק הגיוס בעבור תמיכת החרדים בחוק הלאום - מעורר היום (שלישי) זעם רב בקרב חברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה.

בכיר בקואליציה אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי "גפני תמיד עובד מהבטן, הנזק שהוא עושה לציבור שלו - עם הפטפטת והשליפה מהמותן - הוא רב על התועלת. הוא רוצה להיות הסמכות שמקבלת החלטות, אך לא מסוגל לקבל החלטה אחת נורמלית".

כזכור, מי שמיהר להכחיש את תוכן ההקלטות הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו. דוברו שיגר תגובה מטעם הליכוד, לדבריו, ה'דיל' שפורסם "אינו נכון", מה שמעלה את התמיהה מדוע יו"ר ועדת הכספים חשף 'דיל', אם הוא אכן אינו נכון.

הזעם כאמור חצה מפלגות. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה הגיב לפרסום ואמר כי "עוד הוכחה לכך שחוק העליונות היהודית הוא בעצם חוק ביבי נגד האזרחים הערבים. על אף שלא הייתה לו תמיכה בקואליציה, נתניהו דרס כל ערך של שוויון - רק כדי להמשיך להסית ולהפלות את האוכלוסייה הערבית עבור כמה קולות בקלפי".

יו"ר האופוזיציה הנכנסת ח"כ ציפי לבני מסרה בתגובה כי "ייתנו - יקבלו פטור. על כל אי שוויון לדרוזי - משרת בצה"ל יהודי יקבל פטור מצה״ל. זאת ישראל לפי נתניהו".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף אף הוא את ראש הממשלה נתניהו ואמר בתגובה: "לאור הגילוי של גפני על הדיל עם נתניהו - שינויים בחוק הגיוס תמורת תמיכה בחוק הלאום - מסתבר שנתניהו מכר לחרדים את חיילי צה״ל היהודים רק כדי שיוכל למכור את חיילי צה״ל הדרוזים".

לפיד הוסיף ואמר כי הוא "מצפה מהשר ליברמן לעמוד במילתו ולא לאפשר שינוי של אות אחת בחוק הגיוס".

גם בקואליציה הגיבו להקלטות גפני, חה"כ אכרם חסון מכולנו אמר כי ה'דיל' שנחשף הוא "עוד הוכחה מצערת לכך שהחוק הרע נולד בחטא, והינו גחמה של נתניהו ואנשי הליכוד בלבד. מקומו של החוק אינו בספר החוקים של ישראל. עדיין מאמין שהבג"צ שלנו יפעל לשינויו".

חה"כ סלח סעד מהמחנה הציוני האשים את נתניהו ואמר כי "נתניהו מראה את פרצופו האמיתי - מוכר את הדרוזים לחרדים. פוגע בדרוזים המשרתים בעזרת חוק הלאום, ובתמורה מעניק לחרדים פטור המוני מגיוס. ישראל לא צריכה מדיניות של הפרד ומשול, אלא חברה חזקה, סולידרית ושוויונית".

כזכור, בהקלטות שחשף העיתונאי עקיבא וויס ב' כאן 11' ושתוכנן העיקרי נחשף ב'בחדרי חרדים' לפני מספר ימים, נשמע גפני מספר לחברי הנהלת 'דגל התורה על 'דיל' שנרקם עם ראש הממשלה סביב התמיכה בחוק הלאום.

לדברי גפני, "חוק הלאום הוא חוק רע. למה הסכמנו לזה? הסכמנו לזה בגלל שנתניהו, הוא אומר שזה חוק שחשוב לי, ולכן כל מה שאתם דורשים בחוק הגיוס אני עושה".

גפני הוסיף ונימק את הדיל, "זאת אמת לאמיתה, כשאנחנו מבקשים לשנות פה (חוק הלאום א.ק.) ... זה הנושא שחושב לי, תתקנו. אני צריך את זה. אנחנו לא רוצים את (חוק הלאום א.ק.) בגלל התגרות באומות אנחנו לא רוצים זה בגלל שזה ריב עם הערבים".

תגובתו של ח"כ גפני - לא התקבלה עד לרגע זה.

 

משה גפני דיל בנימין נתניהו חוק הלאום חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד