ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שנה אחרי הפשיטה המתוקשרת

ההר הוליד עכבר? עצורי לייקווד טרם הואשמו

שנה לאחר המעצר המתוקשר של שלושה עשר זוגות מבני הקהילה החרדית בלייקווד באשמת הונאה, טרם הוגשו כתבי אישום בפרשה, כאשר מדובר על פרק זמן ארוך בהרבה מהרגיל במקרים דומים. האם מתברר שההר הוליד עכבר?

ההר הוליד עכבר? עצורי לייקווד טרם הואשמו
ה-FBI בפשיטה. תמונת אילוסטרציה צילום: צילום מסך

לפני שנה עצרה משטרת ניו יורק, בשיתוף עם ה-FBI, שלושה עשר זוגות חרדים בחשד להונאה ולקיחת כספים שלא כדין. התמונות של החרדים פורסמו בכלי תקשורת גדולים בארה"ב, עם שמותיהם ותמונותיהם. 13 הזוגות מוכרים מאד בקרב הקהילה החרדית בלייקווד, שם נעצרו. המעצרים בוצעו לפנות בוקר, אך התמונות והשמות פורסמו לכל מאן דבעי.

'בחדרי חרדים' עקב אחרי הסיפור כולו, ומסתבר שאחרי שנה של חקירה, כשכתבי אישום בחשדות מסוג הונאה של ביטוח לאומי וקצבאות ילדים בארה"ב, מוגשים לכל היותר בתוך ארבעה חודשים, כאן אין אישום נגד אף אחד מהעצורים - ששוחררו כמה ימים לאחר המעצר, עד להחלטה בעניינם. כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

עורך דין המייצג אחד הנאשמים, סיפר לאתר Asbury Park Press כי הזמן הארוך מאז המעצר, מראה "כי לממשלה אין שום הוכחה".

באשר לכמחצית מהזוגות הנאשמים שקיבלו כסף שלא כדין כבר נקבע כי לא עשו זאת בדרך הונאה, אלא לא דיווחו בצורה נכונה מאחר ולא היו מודעים לחוקים שונים. הם יחזירו את הכספים שקיבלו, והתיקים שלהם יסגרו, מאחר וזה מקרה ראשון שלהם, אך הונאה בכוונה תחילה ככל הנראה לא היתה שם.

כזכור, מיד לאחר מעצרם, האנטישמיות בלייקווד הרימה ראש, כשפלייארים פוזרו ברחבי לייקווד ועליהם כיתוב נאצה נגד "היהודים הגנבים", אנדרטה מחוץ לבית כנסת הושחתה, ןעל רכבים של יהודים הונחו פלייארים עם דברי נאצה.

כזכור לאחר מעצרם פורסם בכלי תקשורת אמריקאיים, כי העצורים, יחד עם כמה מתושבי לייקווד ניצלו תוכניות סיוע ציבוריות לאוכלוסיה חלשה, כדי להונות את משרדי הממשלה בסכום 1.3 מיליון דולר במהלך השנים האחרונות.

"החקירה עד כה גילתה כי ההונאות ממשלתיות והעלמות מס הכנסה בקהילה החרדית בלייקווד נפוצה", כך נכתב לפני כשנה באתרי החדשות.

הזוגות שנעצרו הואשמו בהוצאות פיקטיביות על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי סיוע בשכר דירה, תלושי מזון, ביטוח לאומי, והבטחת הכנסה, בנוסף נטען כי הזוגות שנעצרו הרויחו עשרות אלפי דולרים בשנה יותר ממה שהם דיווחו לרשויות תוכניות הסיוע לציבור.

על פי הדיווח הרשויות הצליחו להוכיח כי המשפחות כביכול זייפו את הכנסותיהן בהעברות כספים בלתי חוקיות שנעשו בחנות מקומית בבעלות יהודית.

עסקן חרדי מקומי איתו שוחח 'בחדרי חרדים' מיד לאחר המעצר המתוקשר לפני כשנה אמר, "האתרים האמריקאיים שמדווחים על הפרשה ידועים באנטישמיות, הם תמיד מנפחים סיפורים נגד חרדים, כל הזדמנות הם מביאים סיפורים שכמעט תמיד מתבררים כלא נכונים".

לייקווד מעצרים הונאה הונאה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד