כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הדיל החשאי | חשיפת 'בחדרי'

דרעי מגבש הסכם חרדי לחלוקה בבחירות המוניציפליות

'בחדרי חרדים' חושף דיל שמגבש בימים אלו יו"ר ש"ס, ונועד לפתור את הפלונטר בו מצאו עצמן הסיעות החרדיות לקראת הבחירות המוניציפליות הקרבות. כל הפרטים על ההסכם שמנסה שר הפנים לדחוף, ונועד לשנות מן היסוד את העקרונות שלפיהן מתנהלת כיום החלוקה בערים השונות

דרעי מגבש הסכם חרדי לחלוקה בבחירות המוניציפליות
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי': שבוע לאחר שיוסי דייטש הכריז על כוונתו להתמודד לראשות העיר ירושלים, ובצל הניסיונות של סיעת ש"ס במשותף עם 'דגל' למצוא מועמד ראוי לראשות העיר אלעד, מגבש בימים אלו השר אריה דרעי ניסיון פשרה כלל ארצית.

ע"פ בכירים בתנועת ש"ס, המקורבים ליו"ר ומשוחחים עם 'בחדרי חרדים', דרעי יוזם מהלך כלל ארצי, לפיו בש"ס יתמכו בדייטש לראשות העיר ירושלים, כאשר בתמורה להיכנס לרוטציות בערים החרדיות בני ברק, אלעד, ועוד, שכיום מתחלקות בין 'אגודה' ל'דגל' בלבד, ללא תנועת ש"ס.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי חלק מההסכם שמקדם דרעי קובע גם שכבר בבחירות הקרובות תקבל ש"ס את ראשות העיר אלעד, בעוד 'דגל' תסתפק בראשות העיר בני ברק, כפי ההסכם הקיים בין 'דגל' ל'אגודה'.

כיום, כאמור, מתנהלת הרוטציה בערים רבות ללא ש"ס, למרות שזו מחזיקה בחלק מהן במספר מצביעים דומה או אף גדול יותר מזה של הסיעות החרדיות האחרות.

כך למשל, על פי הנתונים שבידי 'בחדרי', בעיר בני ברק, ש"ס מחזיקה בכוח הגדול מזה של 'דגל', אך למרות זאת אינה נכללת בחלוקה.

באלעד, כמו כן, מהווה ש"ס רוב מוחץ בעיר, אך בשל פילוג בין הרבנים - הצליחו האשכנזים לכבוש את ראשות העיר.

בעיר ירושלים, על פי הנתונים שבידי 'בחדרי', מחזיקה גם כן סיעת ש"ס בכוח גדול מזה של הסיעה הליטאית, ולמרות זאת הם אינה מוצגת כרלוונטית לכבוש את ראשות העיר.

באם ייצא הדיל, שנחשף כאמור כעת לראשונה על ידי 'בחדרי', אל הפועל, יגררו בש"ס גם את סיעת 'דגל התורה' למשוואה בירושלים, במהלך שיגדיל משמעותית את סיכויי דייטש, כשהליטאים נאלצים לתמוך בו חרף התנגדותם, ובתמורה תקבל ש"ס את העיר אלעד - עליה כבר וויתרה במידה רבה.

בש"ס סירבו להגיב לפניית 'בחדרי חרדים', שביקש תגובה על החשיפה.

אריה דרעי ש"ס דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד