י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראש בראש

הכירו את הצעירים המבטיחים של ארה"ב

"הם עוד יגיעו רחוק", מעריך העיתונאי החרדי בבית הלבן אודות השניים שפרצו לתודעה בגיל 16 כתוצאה מהטבח הנורא שזעזע את העולם | אחד מהם, שמרן וימני - בן להורים יהודיים שהיגרו מישראל לארה"ב וזכה למפגש עם הזוג טראמפ למשך חצי שעה | האם נראה בעתיד נשיא יהודי?

הכירו את הצעירים המבטיחים של ארה"ב
דיוויד הוג וקייל קשוב צילום: רויטרס\צילום מסך רשת FOX

לפני חמישה חודשים לערך בתאריך 14 בפברואר, אירע טבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס, בעיר פארקלנד באזור מיאמי בדרום פלורידה, בטבח נרצחו 17 בני אדם, היורה נעצר מחוץ לבית הספר, לאחר שצעד בכביש מכיוון בית הספר למרכז קניות, ותכנן להמשיך לצעוד - בתקווה שאף אחד לא ישים לב, אך שוטר אחד עירני ראה אותו צועד, כשאת כלי הנשק הוא השאיר בבית הספר.

היורה ניקולס קרוז תלמיד לשעבר בבית הספר, חזר לנקום לאחר שנזרק ממנו, עקב התנהגות בלתי הולמת.

ניקולס טבח והרג 17 תלמידים ומורים, מתוכם חמישה יהודים - ארבעה תלמידים ומורה אחד.

לאחר מספר ימים נחשף, כי שוטר שהוצב מחוץ לבית הספר שבו נרצחו 17 תלמידים ומורים, פוטר מעבודתו לאחר שמצלמות האבטחה הוכיחו כי במשך 4 דקות, עד להגעת כוחות ראשונים למקום - הוא לא עשה דבר כדי לעצור את הטבח הנורא.

השריף של האזור, יהודי בשם סקוט ישראל, אמר כי מצפייה בסרטון האבטחה, עולה שהשוטר פיטרסון הגיע לצידו המערבי של בניין 12, שם התרחש רוב הטבח, הוא תפס עמדה להתגוננות אבל, "לא נכנס".

עוד עלה בחקירת המשטרה, כי פיטרסון עמד מחוץ לבניין במשך יותר מארבע דקות במהלך הירי, שנמשך כשש דקות עד שהיורה עזב את הנשק וניסה להימלט מהמקום, מלבד להודיע במכשיר הקשר על הירי - פיטרסון לא עשה דבר.

לאחר ההלוויות וההלם מהטבח הנורא, התלמידים התכנסו יחד כמה פעמים, כדי לנסות יחד להתאושש.

שני תלמידים צעירים שהיו אז בגיל 16, לקחו את האסון צעד קדימה, והחלו לנאום במפגשים שונים עם בני נוער, כשכל אחד מהם מושך ומכוון לכיוון שונה.

דייוויד הוג, צעיר בן 17 משך לכיוון שמאל, כשנשא נאומים נגד החוק האמריקאי, שמאפשר לכל אחד לרכוש נשק ללא פיקוח מינימלי, כך שאדם לא בריא בנפשו מסוגל לרכוש נשק. לצורך כך הוא נפגש עם פוליטיקאים דמוקרטים, כדי לנסות ולקדם חוק שיגביל את רכישת הנשק החוקי בארה"ב.

מן הצד השני, נמצא קייל קשוב, צעיר בן 17 שמשך לכיוון ימין, ונפגש לאחרונה עם הנשיא טראמפ והגברת הראשונה, שיחה שנמשכה חצי שעה, שזה מושגים של נצח, נשיא ארה"ב לא נפגש סתם כך לשיחה פרטית למשך חצי שעה עם בחור צעיר, בשיחה ביקש קייל הצעיר מהנשיא והגברת הראשונה, שישימו דגש על דרכים כיצד לתת לאנשים עם בעיות נפשיות טיפול רפואי, וכי בדרך כלל הרוצחים שביצעו טבח המוני, היו עם בעיות נפשיות.

דיוויד הוג שמשך לכיוון שמאל, טען שהסיבה לטבח בבית הספר, נבע מכך שכל אדם מסוגל לקנות נשק ללא פיקוח, לעומתו, קייל קשוב, שמשך לכיוון ימין, טען כי הטבח הגיע לסדר גודל כזה בגלל שוטרים פחדנים שלא הסתערו לעבר הרוצח, ובחרו להסתתר 4 דקות מתוך 6 הדקות בהן טבח הרוצח ניקולס קרוז.

כך או כך, שני הצעירים הפכו לכוכבים גדולים בארה"ב, כשמצד אחד ניצב דיוויד הליברלי, שקיבל במה ענקית ב-CNN, ומהצד השני, נמצא קייל קשוב השמרני, שקיבל במה ענקית ברשת FOX השמרנית והמתחרה הגדולה של ה-CNN, ושניהם החלו להתנגח מעל המסך.

דיוויד הוג היה תחת אש צולבת כשבאחד הכנסים שארגן, הוא הרים את ידו בצורה שדמתה להצדעת מועל יד הנאצית, תומכיו טענו שהוא הרים את היד כשידו מאוגרפת כדי להביע תחושת ניצחון, מתנגדיו כינו אותו "הנאצי החדש", אך ככל הנראה הוא לא התכוון להצדיע במועל יד, זה היה אקט ספונטני-ילדותי, שלא כוון לאף אחד.

התנועה שעוררה סערה. צילום: רויטרס

קייל קשוב, הוא יהודי בן להורים ישראלים, שהיגרו לארה"ב בשנות ה-90, הוא עצמו נולד בארה"ב, כך שאם אי פעם ירצה להתמודד על נשיאות ארה"ב הוא יוכל, החוקה האמריקאית אוסרת על אנשים שלא נולדו בארה"ב, להתמודד לנשיאות.

שני הצעירים הם כוכבים עולים, בעוד דיויד ארגן צעדות נגד מכירת נשק לכל דכפין, צעדות שכונו "צועדים למען החיים שלנו", הצעדות הללו היו מחאה גם נגד הנשיא טראמפ שמתנגד להגביל מכירת נשק, קייל קשוב ארגן מפגשים של צעירים, כדי לדבר ולדון על בעיות שונות שקשורות למכירת נשק לאנשים עם בעיות נפשיות, אך המשיך לתמוך בחוקה האמריקאית, שמתירה לקנות נשק לכל מאן דבעי.

בעוד קרנם של שני הצעירים עולה, הם החלו להופיע ללא הפסקה בערוצי התקשורת הגדולים בארה"ב, הם החלו לדבר על נושאים שמעניינים את האמריקאים, הם גלשו לפוליטיקה, והם החלו לצבור מהר מאוד אוהדים רבים.

בשבוע האחרון ארגן קייל מפגשים עם צעירים, כשהאולמות בהן הוא מופיע, עמוסים עשרות עיתונאים ופרשנים מהשורה הראשונה, האירועים שבהם הוא מופיע, מפוצצים עם קהל צעיר ענק, שמעריץ את קייל הצעיר.

שני הצעירים ילכו בשנה הקרובה לקולג', שניהם ישאפו ללמוד תואר שיעזור להם בהמשך החיים, לשניהם יש סיכוי גדול להיות סנאטורים גדולים, ואולי יתמודדו ביום מן הימים על תפקיד נשיא ארה"ב.

האם נראה יהודי בן להורים ישראלים יושב בחדר הסגלגל כנשיא ארה"ב? מי שעוקב אחרי שני הצעירים הללו, יודע שהשמים הם הגבול.

בינתיים גוברים הקולות של ליברלים לעזוב את המפלגה ולעבור למפלגה הרפובליקנית, קבוצה חדשה שצוברת תאוצה גדולה ונקראת "walk away" (עזוב את הדרך), פונה לקהל שמאלני - ליברלי ומשכנעת לעזוב את המפלגה הדמוקרטית. ברנדון סטרייקה, מי שהיה שנים תומך של המפלגה הדמוקרטית, ואף הצביע להילארי קלינטון, פתח את הקבוצה שפונה לקהל שמאלני "כדי שיערוק למחנה הימני", אמר לרשת פוקס ניוז, "אני פתחתי את הקבוצה בפייסבוק, שם אנשים כותבים מה הם מרגישים, הם מספרים על הסיבה שגרמו להם לעזוב את מחנה השמאל, והסיבה הכי פופולרית, כי הם גילו שהתקשורת מדווחת ידיעות שקריות, ונמאס להם".

הקבוצה צברה עשרות אלפי תומכים, הקבוצה גדלה בקצב מהיר, ומעניין יהיה לראות בבחירות אמצע הקדנציה שיתקיימו בסוף השנה, האם הרפובליקנים יצליחו להגדיל את כוחם בסנאט ובקונגרס.

ג'ק טורקס העיתונאי החרדי שמסקר את הבית הלבן למגזין החרדי 'אמי', אומר ל'בחדרי חרדים', "שני הצעירים האלה מעוררים רעש גדול מאד בארה"ב, הם מובילים שיח גדול ברשתות החברתיות, בהתחלה הם רק התמקדו בחוקי הנשק, שמתיר לכל אחד לרכוש נשק, אבל הם התחילו לגלוש לעוד מספר נושאים שמאד מעניינים את האמריקאים, הם סוחפים אחריהם המונים, הם הכוכבים החדשים של ארה"ב, האם נראה אותם מתמודדים על תפקיד נשיא ארה"ב בעתיד? זה קשה מאד לנחש, אבל הם ללא ספק יגיעו רחוק".

טבח פלורידה דיוויד הוג קייל קשוב ג'ק טורקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד