י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אפשר לישון בשקט

שוברים את המיתוס על שינה ותינוקות

המיתוס הנפוץ על כך שתינוקות לא ישנים בלילה, הוא ממש רק מיתוס, כך מבטיחה יועצת השינה לאה ברוצקי שמספרת את הסוד ללילות ארוכים

שוברים את המיתוס על שינה ותינוקות
pixabay

לא פעם ההורות שלנו מאופיינת בפעילות לפי שמועות. כל מיני מיתוסים נפוצים שמרחפים באוויר עוד מימות בראשית, מובילים אותנו אחריהם בלי שנחשוב פעמיים. למרבה המזל, רובם של המיתוסים כבר מתחילים להיסדק, אך מיתוס אחד עדיין עומד בעינו.

מי לא מכיר את המיתוס על תינוקות שלא יכולים לישון לילה? המיתוס שגורס שכהורים נגזר עלינו להתעורר לכל הפחות שבע פעמים בלילה לכל אחד מילדינו לפחות עד שהוא או היא מגיעים לגיל שנתיים (ואתם יכולים לערוך את החישוב לבד על מקרים בהם יש לכל הורה כמה ילדים עד מתחת לגיל הזה).

לא משנה באיזה פורום אני נמצאת, תמיד תהיה אישה אחת לפחות שתספר שהבת שלב בת השנתיים עדיין צריכה לאכול מספר פעמים בלילה, או אבא לילד בן השנה וחצי שמבטיח לי שהוא לא יודע להירדם לבד ומתעורר כל שעה וחצי כדי שירדימו אותו שוב על הידיים.

אז רק כדי לסבר את האוזן, בואו נבין ממתי התינוקות שלנו באמת יכולים לישון לילה, ממתי יש להם את היכולת הפיזיולוגית לישון בצורה רציפה ולתת לנו את המנוחה, את הערבים שלנו בחזרה ואת שפיות הנפש שלנו.

מחקר מאחת האוניברסיטאות בניו זילנד שניסה לבדוק את הנושא, ערך מבדק בין זוגות רבים של הורים ושאל כמה שעות תינוק יכול לישון ברציפות ומאיזה גיל. התוצאות הפתיעו אפילו אותי.

מחצית מהתינוקות ישנו 5 שעות רצופות כבר בגיל 3 חודשים ובגיל 4 חודשים הם הצליחו לישון 8 שעות רצופות. בגיל 5 חודשים, מחצית מהתינוקות ישנו מהשעה 10 עד השעה 6 ברציפות ובגיל שנה 80 אחוז מהתינוקות ישנו לילה שלם.

ולמרות מה שחושבים, המתכון לשינה רציפה הוא ממש לא סודי. הגורם העיקרי והיחיד כמעט לשינת לילה רציפה אצל תינוקות הוא הרגלי שינה נכונים.

כדאי ורצוי לסגל לכל תינוק הרגלי שינה מתאימים כי התינוקות שלנו יכולים וזקוקים לישון טוב בלילה. זה חשוב וקריטי לגדילה ולהתפתחות המיטבית שלהם וקריטי כדי שתוכלו אתם לנשום ולחזור לכמה שעות אישיות בלילות.

הכותבת הינה יועצת שינה ומנחת הורים

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד