ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מופע אימים"

"אנחנו לא צפון קוריאה, טראמפ חובבן"

לאחר שטראמפ הכריז שלשום כי יסכים להיפגש עם הנשיא האיראני - האיראנים מגיבים • מפקד משמרות המהפכה: "אנחנו לא צפון קוריאה, ואיראן לא תיפגש עם ארה"ב. גם נשיאים אחריך לא ייפגשו עם נשיא אמריקני" • על הסכם הגרעין אמר טראמפ: "עסקה איומה וחד-צדדית"

"אנחנו לא צפון קוריאה, טראמפ חובבן"
איראן צילום: רויטרס

לאחר שהכריז שלשום (שני) כי יסכים להיפגש עם נשיא איראן, אמש תקף נשיא ארה"ב דונלד ג'יי טראמפ את הסכם הגרעין עם איראן ממנו פרש. במהלך כנס לתומכיו, שהתקיים בטמפה שבפלורידה, אמר טראמפ: "העסקה היא איומה וחד-צדדית וזה מופע אימים".

הנשיא האמריקני אמר כי "לאיראן יש קושי כרגע, יש לי תחושה שאנחנו נפגש בקרוב, יכול להיות שלא נפגש, וזה גם בסדר".

אמש תקף מפקד משמרות המהפכה את טראמפ והגיב על כך שהוא הסכים להיפגש עם הנשיא האיראני חסן רוחאני: "אנחנו לא צפון קוריאה, ואיראן לא תיפגש עם ארה"ב" אמר, "גם נשיאים אחריך לא ייפגשו עם נשיא אמריקני".

מפקד משמרות המהפכה כינה את טראמפ "פוליטיקאי חובבן". דובר משרד החוץ האיראני מסר בתגובה לדברי טראמפ: "איך טראמפ יכול להוכיח לעם האיראני שדבריו הם לא רק למטרות פופוליסטיות, והם בשביל משא ומתן אמיתי?".

כזכור, שלשום נאם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במסיבת עיתונאים בבית הלבן - כאשר לצידו ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. הוא כמובן תקף את התקשורת שלא סיקרה בצורה חיובית את הפגישה שלו עם הנשיא פוטין לפני כשבועיים וטען כי הייתה לו פגישה נהדרת.

במהלך הנאום אמר טראמפ שהוא מוכן להיפגש עם כולם, גם עם נשיא איראן, "אם הם רוצים להיפגש אני מוכן, אבל אני לא חושב שזה הזמן המתאים, יש להם הרבה בעיות".

טראמפ הוסיף: "אני נפגשתי עם ראשי נאט"ו, אני בעד להיפגש עם כולם. העסקה עם איראן הייתה גרועה, והם במצב לא טוב, אם הם רוצים להיפגש - אני מוכן, אני לא עושה מפגשים מחוזק או מחולשה".

עוד אמר טראמפ כי "זה דבר טוב להיפגש, אבל פגישה שתועיל, לא פגישה עם בזבוז נייר וחתימות. אני מוכן להיפגש איתם מתי שהם רוצים, ללא תנאים מוקדמים, זה טוב לנו וטוב להם וטוב לעולם".

כזכור, לפני כחודש נפגש טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה, כשכל העולם לא האמין שפגישה כזו יכולה לצאת אחל הפועל, לאחר ששני המנהיגים איימו להשמיד אחד את השני, טראמפ וקים עשו את הבלתי יאמן ונפגשו.

בציוץ שפרסם טראמפ בשבוע שעבר בעקבות איומים מצד נשיא איראן רוחאני על ארה"ב, כתב לו טראמפ תגובה חריפה במיוחד: "לעולם, אבל לעולם אל תאיים שוב על ארה"ב. ולא - תסבול מהשלכות שרק מעטים סבלו מהן לאורך ההיסטוריה, תיזהר".

ביום חמישי שעבר מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, קאסם סולימאני, איים על טראמפ ישירות ואמר, "בתור חייל אני אגיב על איומיו של טראמפ נגדנו. אם הוא רוצה להשתמש באיומים, שיפנה את האיומים אליי, לא לנשיא רוחאני".

קאסם איים כי אם טראמפ יפתח במלחמה, הוא יסיים אותה. כזכור, פסגת טראמפ וקים התקיימה לאחר איומים הדדיים של השניים. לכן הכל יכול לקרות.

כזכור, בחודש אפריל איים טראמפ על איראן כי היא תשלם מחיר שמדינות מעטות שילמו בעבר.
טראמפ אמר כי לאיראן יש חלק בכל הסכסוכים שיש במזרח התיכון, "נתנו להם מיליארדים", אמר טראמפ בהתייחסו לשחרור הקפאת הנכסים באיראן של הנשיא הקודם אחרי הסכם הגרעין.

טראמפ תקף את איראן על חלקה בטרור העולמי, ואמר: "לא משנה איפה זה קורה, איראן תמיד עומדת מאחורי זה, ולצערי רוסיה הולכת ונעשית מעורבת יותר ויותר, אבל נראה שאיראן נמצאת מאחורי הכל. העסקה האיראנית היא אסון, הם עורכים ניסויים על טילים - מה זה כל העניין?"

עוד הוסיף טראמפ: "איזה סוג של עסקה זה שמותר לך לערוך ניסויי טילים בכל מקום, איזה סוג של עסקה זה כשאתה לא מדבר על תימן וכל הבעיות האחרות, תראו מה הם עושים בעיראק כמעט בכל מקום במזרח התיכון - אם יש בעיה, איראן עומדת מאחוריה".

טראמפ הוסיף כי "ההסכם עם איראן היה הסכם לא שפוי, הסכם איום ונורא שלא היה אמור לקרות אי פעם".

רוחאני חסן רוחאני טראמפ דונאלד טראמפ איראן פוטין ארצות הברית הסכם הגרעין הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד