כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האנטישמיות במלוא עוזה

זעם בארה"ב: השוטרים הכו ועצרו את בן הרב - והצדיעו במועל יד

בנו של רב מוכר מברוקלין שבארה"ב נחבט קשות, נאזק ונעצר על ידי שוטרים פולנים בחצר בית כנסת בעיר קראקוב. בתחנת המשטרה נמשכה ההתעללות, מספר הקרבן, כששוטר במדים מבצע מולו הצדעה במועל יד. מחוקק אמריקאי פנה למשרד החוץ בוושינגטון בדרישה לבדיקת המקרה

זעם בארה"ב: השוטרים הכו ועצרו את בן הרב - והצדיעו במועל יד
יעקב גלוק לאחר המכות שספג צילום: Yeshiva world news

חבר הפרלמנט של מדינת ניו יורק, דב הייקינד שמייצג את מחוז ברוקלין בבית המחוקקים, פנה למשרד החוץ האמריקני בדרישה שיבדוק את נסיבות מעצרו ותקיפתו של תושב המחוז על ידי שוטרים בקרקוב שבפולין.

התושב, יעקב גלוק, נעצר והוכה בחצר בית הכנסת בעיר הפולנית, בפני עדים שנכחו במקום, ולאחר מכן נלקח לתחנת המשטרה - שם הצדיע מולו שוטר במדים במועל יד.

אתר Yeshiva world news, שהביא את הסיפור השערורייתי, מדווח כי לטענת גלוק, ישנן במקום מצלמות אבטחה, מה שיאפשר לבדוק מה בדיוק התרחש שם.

"אין קשר למה שמר גלוק מואשם בו. שוטר בפולין מצדיע את ההצדעה של היטלר - זה הרבה יותר משערורייה", טוען הייקינד. "יש לבחון את המקרה הזה, ועל האופן שבו הוכה האיש הזה". הוסיף הייקינד.

שמו של הקרבן כאמור הוא יעקב גלוק, בנו בן ה-40, של הרב אדגר גלוק, רב מכובד מברוקלין, המוכר גם כרב הראשי של גליציה, והנוסע לעיתים קרובות לקראקוב שבפולין.

לדברי גלוק: "יש כאן אוכלוסייה יהודית קטנה שעדיין קיימת, יש ישראלים שמבקרים, ואני מביא אותם לעתים קרובות למקום, וזה מה שקרה אתמול".

יעקב גלוק אמר שהוא מבקר בבית הכנסת 'קופה' לעתים קרובות, והפעם בשל אי הבנה כלשהי הזמין השומר במתחם את המשטרה, שמצידה הגיעה ומיד התנפלה על בן הרב.

בית כנסת 'קופה' נוסד בשנות הארבעים של המאה ה- 17. הוצאות בנייתו הגיעו מקופת הקהל, ומכאן כינויו עד היום הזה, 'קופה'.

"היינו בחצר בית הכנסת כשהמשטרה הגיעה ואני הושלכתי על הבטון אזוק ומוכה", מספר גלוק. הוא נלקח למעצר למשך שמונה שעות. בזמן המעצר, הוא סיפר "שוטר במדים התגרה בי בהצדעת מועל יד של היטלר".

על אף שהיו עדים וצילומי מצלמות אבטחה, גלוק הואשם בתקיפת שוטר.

אנטישמיות תקיפות אנטישמיות ארצות הברית ברוקלין קראקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד