ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אמירה מקוממת

האלוף: "הדרוזים לא כמו החרדים - לא קונים אותם בכסף"

כך אמר היום האלוף במיל' עמירם לוין המזוהה עם 'המחנה הציוני' בראיון לרשת ב' | בתוך כך, המשבר מול הדרוזים הגיע לסיומו בסיכום שהושג בישיבה משותפת עם נציגי ראש הממשלה והעדה הדרוזית 

האלוף: "הדרוזים לא כמו החרדים - לא קונים אותם בכסף"
צללית בחורי ישיבה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האלוף במיל' עמירם לוין שהתמודד בעבר לראשות 'המחנה הציוני', מסית נגד הציבור החרדי, סביב התנגדות הדרוזים לחוק הלאום והדיל בין נתניהו לחרדים שחשף ח"כ משה גפני בהקלטות שהודלפו מישיבת הנהלת 'דגל התורה' - שחלק מהנאמר בהן נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בראיון שהעניק היום (רביעי) לרשת ב', אמר לוין, "זה לא ייאמן, אנחנו עדים לפוליטיקאים שלא סופרים את אזרחי המדינה וודאי את המיעוט, הפעם זה הדרוזים ולפני כן זה היה ארבעה חודשים שלא ספרו את החקלאים".

לדברי לוין, "פתאום כולם אחים שלנו ומקימים ועדות, העדה הדרוזית שהיו מוכנים להיהרג עבור המדינה הזאת, הם לא כמו החרדים שאותם קונים בכסף. צריך להעיף את החוק הזה".

פוליטיקאי חרדי, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים', "לא פלא ש'המחנה הציוני' ממשיך להתרסק בסקרים. הם מממשיכים להסית ולפגוע בכל הקדוש למסורת ישראל, תוך שהם חולמים אי פעם להקים ממשלה עם אותם חרדים שכביכול - קונים בכסף".

בתוך כך, נראה כי המשבר של הדרוזים על חוק הלאום מגיע לשלב סיום לאחר שהיום התכנסה הוועדה המיוחדת שהקים ראש הממשלה ובה חברים מ"מ מנכ"ל המשרד יואב הורביץ, השייח' מואפק טריף, השרים איוב קרא ויריב לוין, חה"כ חמד עמאר ואישי ציבור נוספים מהעדה הדרוזית.

בסיום המפגש, הוחלט לחוקק עם פתיחת מושב הקיץ חוק יסוד שיעגן את מעמד הדרוזים בישראל. החוק יכלול תמיכה במוסדות וחיזוק היישובים.

בנוסף, יעוגן בחוק - זכאותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הטבות של בני מיעוטים מכל הדתות והעדות המשרתים בצה"ל, וכן תוקם וועדת שרים בראשות ראה"מ אשר תפעל לקדם ולפקח אחר יישום המתווה.

השר הדרוזי ‏איוב קרא אמר: "זוהי התשובה שלי לכל המשמיצים ולכל היועצים שממליצים לי לפרוש מהממשלה. מעמד הדרוזים בישראל בתום הקדנציה שלי בממשלה, לא יהיה דומה למעמד העדה לפני. לכל היועצים שהצביעו נגד הליכוד בבחירות, אני מזכיר שלא היה ראש ממשלה שמינה דרוזי כשר מרכזי בממשלה, שהוא שותף משמעותי למדיניות".

דרוזים חוק הלאום עמירם לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד