י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חיי המשפחה הפכו לגיהנום"

הטבח בארה"ב - הקונספירציה וההכחשה

אלכס ג'ונס, עורך אתר חדשות אמריקני, טוען כי הטבח המחריד שהתרחש ב'סנדי הוק' ובו נהרגו 27 אנשים - הוא המצאת המשפחות בלבד וכי ה'קרבנות' מעולם לא היו • טענתו מבעירה ומסעירה את ארה"ב ומגיעה עד לשערי בית המשפט • העיתונאי הישראלי נדב אייל מכחיש את הטענה הקונספירטיבית ומספר על הגיהנום שעוברות המשפחות

הטבח בארה"ב - הקונספירציה וההכחשה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בבית המשפט בארה"ב מתנהל בימים אלו משפט ארוך ושערורייתי בעקבות טענה מצד עורך אתר חדשות בנושא מלחמות ולפיה - הטבח שהתרחש בבית הספר היסודי 'סנדי הוק' לפני כמה שנים הוא המצאה של המשפחות, וכי הילדים עליהם דווח בתקשורת שנהרגו בתקרית הרצח - כלל לא נרצחו מאחר והם מעולם לא היו קיימים.

לדברי עורך האתר, אלכס ג'ונס, הכל קונספירציה כדי להחליש את כוחו של ארגון NRA - ארגון הנשק האמריקאי, שיש לו עוצמה ולוביסטים שעושים הכל כדי שבארה"ב כל אדם יוכל לקנות נשק בחנות, בדיוק כמו שבישראל כל אחד יכול לקנות שוקו ולחמנייה במכולת.

כזכור, ב-2012 התרחש טבח בבית הספר היסודי 'סנדי הוק' בניוטאון שבמדינת קונטיקט ארצות הברית, במהלכו נרצחו 27 בני אדם. הרוצח, אדם לאנזה בן ה-20, שהיה חמוש בשני אקדחים ורובה, רצח תחילה את אמו בביתה ולאחר מכן רצח 20 ילדים בגילאי חמש עד עשר, עוד שישה מבוגרים, ולאחר מכן אף התאבד בירייה.

בארה"ב כידוע אין פיקוח על נשק, מה שמאפשר גם למטורללים ולחולי נפש לגשת לחנות ולקנות נשק כאוות נפשם. מדובר בסוגיה בוערת שמעסיקה את ארה"ב כבר שנים רבות - האם לאפשר גישה קלה לנשק ואז להסתכן במקרי טבח המוניים ומזעזעים של אנשים המעורערים בנפשם, או שמא להקשיח את התנאים, מה שיפגע ביכולת ההגנה העצמית של האזרחים האמריקנים.

אלא, שהעיתונאי נדב אייל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, סותר את הטענה ומוכיח כי דווקא מי שטוען לקונספירציות הוא הוא מפריח קונספירציה משלו וכי אין שחר לדברים לפיהם המשפחות המציאו את הטבח הנוראי. 'בחרדי חרדים' מביא את הדברים המצמררים.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו הביא אייל עדות אישית השוללת את טענת העורך מכל וכל: "זהו נוח פוזנר" כותב אייל, תוך שהוא מצרף תמונה. "ילד יהודי, היה בן 6 כאשר גבר צעיר נכנס לבית הספר היסודי שלו ורצח אותו, ואת כל כיתה א', והמורה שלהם. זה קרה בסנדי הוק, קונטיקט. הייתי שם כאשר צילמתי את אחת משתי סדרות 'טראמפלנד'. דיברתי עם אבא מתאבל שאיבד את בנו".

כעת עובר אייל להציג את הצד השני: "‏וזה אלכס ג'ונס, הבעלים של INFOWARS, שמהרגע שהטבח הנורא ההוא התרחש - בחסות חוקי נשק מושחתים, מופקרים ומושפעים רק מתאוות בצע - השתמש באתר הפופולרי הימני שלו כדי לטעון טענה פשוטה: נוח פוזנר לא נולד. כל הילדים שנרצחו הם המצאה וההורים שלהם שחקנים".

‏אייל מוסיף: "ג'ונס טען שכל הטבח ב'סנדי הוק' הוא המצאה, קונספירציית ענק שתכליתה הגבלת מכירת נשק. לכן, הילדים האלה לא היו והמשפחות שלהם משקרות. עשרות מיליוני אמריקנים נחשפו לטענות האלה". בעקבות כך, הוא מתאר, "חייה של משפחת פוזנר, שהילד שלה נרצח ביריות בכיתה שלו, הפכו לגיהנום".

‏"הם - יחד עם שאר המשפחות האבלות - חוות התקפות, הטרדות ואיומים. תכליתם של המאיימים לסחוט "הודאה" שהכל המצאה. אז משפחת פוזנר נאלצה לעבור דירה 7 פעמים מאז הטבח. הם חיים היום בקהילה מאובטחת. הם גם תובעים את ג'ונס דיבה; הוא תובע אותם בחזרה. הוא טוען שזכותו לחופש הביטוי נפגעה".

‏נדב מוסיף בציניות: "ג'ונס כבר ניצח, אתם מבינים. יש שני "נרטיבים" על הטבח. אחד הוא האמת, השני הבדיה". לסיום מוסיף עיתונאי חדשות 10 כי "פייסבוק בדיוק השעתה את חשבונו של ג'ונס ל-30 יום. וואלה, תודה רבה. למה שחברה כמו פייסבוק לא תזרוק את ג'ונס לכל הרוחות? (שווה לומר שג'ונס וטראמפ ביחסים נהדרים, טראמפ שיבח אותו ועלה לשידור אצלו)".

עד כאן דברי אייל. כך או כך, דומה כי המאבק בין מחנה המתנגדים לחוק המתיר קניית נשק לכל אחד לבין מחנה התומכים בחוק - נמצא בשיאו בארה"ב, ובינתיים רק הולך ומחריף.

נשק נשק בבית הספר נדב איל טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד