י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתיחות בדרום

ליברמן: "לא מתכוונים לשחק פינג-פונג"

במהלך סיור שקיים הבוקר שר הביטחון אביגדור ליברמן הוא הודיע על החרפת הטון מול החמאס וחוליות משגרי העפיפונים: "לא מתכוונים לשחק 'פינג-פונג', החלטתי לסגור את אספקת הגז והדלק ומה שאני משאיר זה רק מזון ותרופות" • במקביל, נתניהו הורה לבטל את נסיעתו לקולמוביה בשל המתיחות בדרום • בנט: "יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו"

ליברמן: "לא מתכוונים לשחק פינג-פונג"
אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר הבוקר (חמישי) במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בצפון הארץ, יחד עם מהגנ"א, תא"ל צביקה חיימוביץ' ובין השאר ביקר בסוללת היהלום (פטריוט) ובסוללת קלע דוד. ליברמן נפגש עם מפקדי וחיילי מערך ההגנה האווירית שחלקם היו אחראים ליירוטים המוצלחים בשבועות האחרונים.

במהלך הביקור אמר ליברמן: "שאף אחד לא ינסה אותנו. אנחנו לא מחפשים חיכוכים אבל נדע לתת מענה לכל פרובוקציה ולכל אתגר. זה לא משנה אם זה יהיה מלבנון, מסוריה, מרצועת עזה או מכל מקום אחר".

ליברמן הוסיף כי "כל מה שקורה בצד השני, בסוריה, מבחינתנו המצב חוזר למצב הקודם לפני מלחמת האזרחים, קרי יש כתובת ברורה, יש אחריות ויש שלטון מרכזי. אנחנו לא התערבנו ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה".

עם זאת, ליברמן הבהיר כי "זה רק בתנאי שמתקיימות כל אותן שלוש נקודות שהן חשובות עבורנו; שמירה קפדנית על קוצו של יוד של הסכם ההפרדה מ-74'; אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי איראני כנגד מדינת ישראל; סוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון".

"ברגע שכל שלושת התנאים מתקיימים אין לנו שום עניין להתערב או לפעול בתוך שטח סוריה. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל."

ליברמן התייחס גם למתיחות בגבול רצועת עזה ואמר: "אנחנו לא מתכוונים לשחק 'פינג-פונג'. הייתה בקשה מצרית ונענינו לבקשת מצרים. עשינו חצי צעד ואפשרנו להכניס גז ודלק אבל הייתה התחייבות מצרית נוספת שלא יהיו שיגורים, לא עפיפונים, לא תבערה ולא חיכוך על הגדר".

עוד אמר ליברמן כי "מכיוון שהדברים האלו נמשכים, החלטתי לסגור גם את אספקת הגז והדלק לרצועה ומה שאני משאיר זה רק מזון ותרופות. עד שלא ייפסק לגמרי כל הסיפור של העפיפונים, התבערה והחיכוך על הגדר, זה מה שיישאר".

ליברמן הוסיף: "אני מקווה שהציבור בעזה יפעיל לחץ על הנהגת החמאס ויבין שיש אלטרנטיבות הרבה יותר טובות מלקבל חשמל 4 שעות ביממה".

באשר לבלוני האש שמידי יום מופרחים מרצועת עזה וגורמים לשריפות בישראל אמר, "בגלל שהם משגרים אותם מתוך בתים מאוכלסים ושולחים בכוונה ילדים קטנים, גם ממרחקים של 3-4 ק"מ שאתה לא רואה יותר חוליות שיגור, אז אנחנו עושים את השיקולים שלנו".

"בכל אופן צריך לפגוע באלו שמפעילים את אותם משגרי בלונים ולא בפיונים, לא במבצעים, אלא במשלחים. אנו נפעל בהתאם. בשבוע האחרון הם עברו למהלך מסודר ומתוכנן תחת הנחיה ברורה של ראשי חמאס לשגר את העפיפונים או הבלונים מתוך בתים מאוכלסים ומתוך דירות ובעיקר ע"י ילדים".

במקביל, ראש הממשלה נתניהו החליט לאור המתיחות בדרום להישאר בארץ בשבוע הבא והוא הורה לבטל את נסיעתו לקולומביה.

גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס מוקדם יותר היום למתיחות בדרום: ״‏הסיפורים כאילו מדובר רק בילדים שמשגרים עפיפונים - תירוצים. ‏זה לא נכון. מרבית משגרי העפיפונים ובלוני האש הם מחבלים מבוגרים. יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו״.

בנט הוסיף: "לו חיסלנו את אותם המחבלים כבר בשיגור בלוני האש הראשונים, טרור האש היה נגמר מיד, כמו בטרור הגדר. אסור לחכות לאסון".

ליברמן עזה טרור העפיפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד