י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
200 מטר מהגבול עם ישראל

כלי טיס צה"ליים חיסלו 7 מחבלי דאעש

אירוע לא שגרתי בגבול הצפוני: כלי טיס של צה"ל תקפו חמושים ברמת הגולן הסורית. דיווחים: שבעה מחבלים חוסלו

כלי טיס צה"ליים חיסלו 7 מחבלי דאעש
אתר צהל

אירוע חריג בגבול הצפוני: כלי טיס של צה"ל ביצע הלילה תקיפה לעבר מספר פעילי טרור חמושים בדרום רמת הגולן הסורית. לאחר סריקת האזור הבוקר אותרו במקום חגורות נפץ ורובה מסוג קלצ'ניקוב. צה"ל מסר כי הוא "נמצא בערנות ומוכנות גבוהות וערוך לשמירה על בטחון תושבי ישראל". שבעה מחבלים חוסלו בתקיפה.

אתמול (רביעי) בשעה 22:30 לאחר שעוצבת הבשן, אוגדת 210 זיהו שבעה מחבלים חמושים במובלעת ישראלית בין קו אלפא לבין הגדר, כ-200 מטרים מגבול ישראל, כלי טיס של צה"ל ביצע ירי לעבר חברי החוליה. הבוקר נערכו סריקות על ידי גדוד סיור של נח"ל, שאיתר 7 שבע גופות מחבלים, שעליהן חמישה כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב ואפודים, שבחלקם גם מטענים ורימונים. 

בימים האחרונים משלים צבאו של בשאר אל-אסד נשיא סוריה את כיבוש הגולן. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס, הדגיש כי "לא הייתה חציה של הגדר, ובשום שלב לא היה איום על יישוב ישראלי או על כוחותינו". לדבריו, לאחר התקיפה "אנחנו רואים התפזרות של לוחמי דאעש, גדוד עיט של איסוף עוקב אחריהם, הולכים לואדיות".

לדברי מנליס, "ציר ההליכה שלהם היה לגדר. לא יודעים אם היו בדרך לפיגוע - זו היתה הסרת איום". ההערכה בצה"ל היא שהמחבלים שייכים למדינה האסלאמית - דאעש, חיילי ארגון ג'יש ח'אלד אבן אל-וליד. בשלב זה לא יודעים לומר בוודאות האם המחבלים היו בדרכם לפיגוע.

"עקבנו אחריהם לאורך זמן, הם לא הפתיעו אותנו" אמר דובר צה"ל מנליס, "עקבנו בתצפית ובחוזי".

קודם לכן הבוקר, הסתיים תרגיל צבאי נרחב לתרגול הכשירות והמוכנות לחירום של פיקוד הצפון והמטה הכללי, שנועד לשפר את כשירות הפיקוד למלחמה ותרגול בתרחישי חירום ומלחמה. במהלך התרגיל, שתוכנן מראש, תורגלו הפעלת יכולות הגנה, התקפה ותמרון, מהלומות אש ומודיעין במספר גזרות במקביל ולאורך זמן.

הבוקר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן על מה שקורה בגבול הצפוני: "כל מה שקורה בצד השני, בסוריה, מבחינתנו המצב חוזר למצב הקודם לפני מלחמת האזרחים, קרי יש כתובת ברורה, יש אחריות ויש שלטון מרכזי. אנחנו לא התערבנו ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה".

עם זאת, ליברמן הבהיר כי "זה רק בתנאי שמתקיימות כל אותן שלוש נקודות שהן חשובות עבורנו; שמירה קפדנית על קוצו של יוד של הסכם ההפרדה מ-74'; אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי איראני כנגד מדינת ישראל; סוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון".

"ברגע שכל שלושת התנאים מתקיימים אין לנו שום עניין להתערב או לפעול בתוך שטח סוריה. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל", הוסיף.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאור המתיחות בדרום להישאר בארץ בשבוע הבא והוא הורה לבטל את נסיעתו לקולומביה.

סוריה צה"ל חיל האויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד